50 tinten groen...

7 juli 2018 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Donderdag 05 juli.  Weg van de (dure) hotelkamer en het lawaai van de drukke provinciale weg die langs de oever loopt. Na een stevig ontbijt de draad weer opgepakt in een wat rustiger tempo dan gistermiddag. Ook nu weer prachtig weer na een licht buitje gisteravond. De Maas laat zich hier van een mooie kant zien...groene oevers, hoge beboste hellingen, en talloze pipi  langkous- achtige smalle hoge woningen met steevast een leisteen punt- of torentjesdak. De Maas zelf is ook groenig of komt het door de weerspiegeling van de bomen?

Rond 11.30  rollen we Frankrijk binnen in Givet. Het is er gezellig druk omdat er weekmarkt is. Veel Belgische toeristen uit de omgeving van Namen  komen hier even shoppen en lunchen. De Franse slag is weer even wennen als we zo 25 minuten wachten op een kopje koffie....

We houden het op 1 bakkie en vervolgen aan de overkant van het water. We rollen zo heerlijk langs de rivier tot we in  een stadje een belegd stokbroodje kopen dat we verderop langs de maas opeten.

Dat geeft plenty energie om de camping in Revin te bereiken. Tent opzetten bij les bateaux een camping naast de stade.

Prima faciliteiten en mooi schoon sanitair. Even naar de super en bij de campingjuf gevraagd eea koud te mogen zetten in haar koelkast. Op tijd eten koken want ik wil graag België tegen Brazilië zien spelen. ... tijdens  het potje koken  winnen de Fransen van de uruguayanen groot volksfeest in het dorp met rondracende auto's met vlaggetjes vuurwerk en andere kul...

Nu wonen er maar nog 7000 mensen in het dorp dus heel groot is de stoet niet...

Dan voetbal kijken in de kantine met een paar Belgen. Dwz een Belgische moeder  met twee kindjes die er een soort picknick van maken...de kleintjes hebben meer aandacht voor de toastjes dan de wedstrijd...de rode duivels gaan door met een kloeke 2-1 ... verdiende pot.

Zaterdag 6 juli.

We fietsen vandaag naar charleville- mezieres. Prachtige tocht... onderweg lekker koffie gelekt bij een tentje bij een van de vele vele sluisjes...leuk is dat vooral pleziervaart hier nog gebruik maakt van een aan de maas parallel lopend kanaal. De kapiteins kunnen met afstandsbediening zelf de sluizen in werking zetten....

Charleville dus ... voornamelijk omdat we even wat inkopen willen doen bij de decathlon... koersbroek van marien vallen slijtage gaten in en een mouwloos fietsshirt van Elly (20 jaar oud!) Is ook ineens in verval...hoe kan dat nou...

Geheel in nieuwe outfit verlaten we de megastore en maken er een kaas wijnavondje van. Ff bijkletsen met timo aan de phone en dan is er koffie ...euh...café ....

1. Ria Pons:
    7 juli 2018
    Leuke foto van jou, Elly! 🙂
  2. Joop:
    8 juli 2018
    Hallo jonge lui,
    fijn dat het jullie goed gaat. Ik ben iedere keer weer verbaasd als ik foto's van de Maas zie. Schitterende plaatjes zijn het. Geniet er van en verwen je zelf.
    By the Way: als je in Schaffhausen komt, dan zijn jullie te ver gefietst. Fijne dagen nog! Joop
  3. Fred van Gooswilligen:
    8 juli 2018
    Inderdaad een leuke foto van Elly, Marien ziet nog een beetje witjes, blijft leuk om de avonturen van jullie te volgen, je ziet het als het ware voor je, is wel een heel mooi landschap waar jullie doorheen fietsen, hoop dat de hitte nog een beetje te doen blijft, veel plezier nog de komende kilometers
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    Jij ziet er inderdaad goed uit Elly maar die bleekscheet naast je , nee hoor, wij zien liever Marien !!