Home zweet home

26 juli 2018 - Oud-Beijerland, Nederland

Op de camping in sibbe 2 nachtjes blijven staan. De vakantie opgerekt omdat we eigenlijk niet willen dat het voorbij is. 1e avond is de temperatuur tegen 20.00 nog ca. 32 graden. Op het terras van kroeg annex snackbar frietjes met zuurvlees....limburgser wordt het niet... voor de koffie vluchten we vanwege de temperatuur terug naar de camping. Lekker slapen na nog een afzakkertje.

Volgende rustdag wordt gebruikt voor het doen van inkopen bij de lokale super...verder doen we niet veel behalve lekker zwemmen en een koud wijntje drinken dankzij een 2 kilozak crushed ijs. Elly waagt zich voor een fietstochtje nog even van de camping om nieuwe badslippers te bemachtigen ik kijk op het terras bij de bar naar een spannende etappe van de tour. S'avonds stoofpotje/ratatouille gemaakt van de knots van een gele courgette die Elly had geplukt op de camping van thionville ....

Vandaag dan toch echt op huis aan. 11 km naar station Maastricht. We pakken de laatste heuvels mee van zuid Limburg... voor je het weet zijn we in Rotterdam...metro naar spijkenisse en even op weg naar de parel van de hoeksche waard gestopt bij zwager en (schoon) zus. Ff kletsen en ook een volger van het eerste uur ( fred ) schuift even aan. Dan op de pedalen voor de laatste 8 km van deze vakantie....zweterig van de ook nu weer hoog opgelopen temperatuur bereiken we ons thuis.

Totaal 1781 km op onze tellers. Fijn gehad mede door her fantastische weer. Maasroute is mooi maar bij slechter weer vermoeden we dat de route beetje saai zou kunnen worden gevonden.

Dank aan alle volgers en dank voor de leuke reacties op onze verhalen.

1. Titia:
    Goed gedaan Elly en Marien👍🏻😄
    Ben weer trots op jullie hoor, wederom een mooi fiets avontuur!
  2. Ria Pons:
    27 juli 2018
    Welkom thuis, altijd jammer als een vakantie voorbij is. Vooral zo'n prachtvakantie als jullie gehad hebben. Nu maar heerlijk uitrusten!
  3. Joop:
    27 juli 2018
    Welkom thuis kanjers. Fijn dat het zo goed is gelopen en dat jullie ervan hebben genoten. Tot ziens. Joop
  4. Frans Willemse:
    Beste Elly en Marien
    Het was weer heel plezant om jullie reisverhaal te lezen! Jullie hebben er duidelijk van genoten! Stoofpotje op de foto ziet er heerlijk Simpel&Goe uit; meer moet dat soms niet zijn, hé !
    Het ga jullie goed !

Vriendelijke en (snik)hete groeten uit Rijkevorsel (gisteren 39° in de schaduw gemeten hier !); altijd welkom !

Greet en Frans, B&B Simpel&Goe
  5. Astrid en Kees:
    27 juli 2018
    Na het vele afzien onderweg, zal het de komende dagen niet veel anders zijn, maar dan in een andere setting. Ik zou zeggen ramen en deuren dicht, benen omhoog en nu terug denken aan jullie afzienmomenten onder het genot van een koel drankje. Knap dat jullie met die hitte het volbracht hebben. Chapeau!!
    Groetjes Astrid&Kees
  6. Joke en Jan van Orsouw:
    27 juli 2018
    Welkom terug in Beijerland!! Jullie hebben mooi weer een bijzondere fietsvakantie afgerond. Nu een beetje landen waarschijnlijk. Lekker nog even nagenieten en niet teveel doen met deze tropische temperaturen. Het was weer een genot om jullie reisverhalen te lezen. Ook daarvoor bedankt!!
  7. Fred van Gooswilligen:
    27 juli 2018
    Bijzonder om jullie verhalen te mogen mee beleven, zo lees je de verhalen die niet lijken op te houden, en zo zie de fietshelden in de tuin bij Ineke en Wil, genoten van jullie verhalen, en kan niet wachten tot de volgende fiets avonturen. nogmaals goed gedaan, wederom mooie prestatie, en bedankt dat ik mocht mee rijden.
  8. Carla:
    27 juli 2018
    Joepie.....weer gelukt en veilig thuis! Knap hoor! Alleen.....Nu heb ik niks meer om te lezen....
  9. Maddy:
    27 juli 2018
    Weer veilig thuis! Fijn om te lezen en weer bedankt voor het leuke reisverslag! Morgen is het weer wat koeler in NL. Kunnen jullie ff uitblazen... Gr Maddy, Dirk en Pim🚴🏻‍♀️🚵‍♂️
  10. Arnold en Thea van Dinther:
    28 juli 2018
    Gefeliciteerd met het bereiken van jullie uitdaging : de gehele Maasroute volgen. Leuk dat wij met jullie mee mochten reizen dmv jullie reisverslag en nu genieten van jullie eigen home met zomerse temperaturen !
  11. Frans en Fabiola:
    29 juli 2018
    En weer een om af te strepen van de lijst, zijn jullie de volgende al weer aan het bedenken? Knap hoor om deze te doen met het deze warmte. Gelukkig alles goed gegaan en beide weer heelhuids thuis aangekomen. Was weer leuk om de verslagen te lezen.
  12. Elly en Jaap:
    30 juli 2018