Champions du monde

15 juli 2018

De afgelopen 3 nachten verbleven op de camping in peigney aan de voet van de heuvel met een meer waar Langres op uitziet. Even rust. Goed voor herstel van wat pijnlijke knietjes. Zaterdag wasje gedaan en heerlijk gezwommen in het meer. Verder lekker rustig aan gedaan en s' avonds laat gekeken naar het fraaie vuurwerk dat werd afgestoken.

Vandaag zondag dan toch weer op pad. Onze Franse buurtjes gedag gezegd en de weg terug genomen naar pouilly- en- Bassigny waar we dan uiteindelijk de afslag naar de bron van de Maas kunnen nemen. De plek is gemarkeerd met een monument met daarnaast de drie nationale vlaggen van Frankrijk België en Nederland. De bron zelf stelt wel wat teleur...het is een poeltje ter grote van een putdeksel overgroeid met wa terplanten en algen...er zweeft een hele kolonie wespen rondom het water...mogelijk hebben ze een nestje gevonden aan de voet van het monument.... Elly had zich grondig voorbereid op een kunstzwem demo maar ontblootte slechts een voet omdat er gewoon niet meer in de bron paste... Waarmee ik niet wil zeggen dat ze een dikke kont heeft....

Op het moment dat de bevallige voet het oppervlak raakt breekt in de verte een onweer los... je moet de goden ook niet verzoeken...we eten aan een picknick bank ons stokbroodje op en er vallen ongeveer 26 druppels.

Daarna voor de de laatste 10 km voor vandaag op de pedalen. Ook vandaag maken we een strategische stop op een camping in bourbonne les bains.

We zijn er al vroeg want ja 40 km...da's voor ons een peulenschil. Wel lekker op tijd geïnstalleerd om de finale van het het WK te zien frankrijk- Croatie. Frankrijk wint met 4-2 in zo'n beetje de slechtste wedstrijd van het toernooi. We leuk om de Fransen te observeren. Ze zij erg netjes / beleefd en ingetogen in vergelijk met Nederlandse toestanden.

We eten pommes frites. En vieren beetje met de Fransen mee datte we toffe champignons zijn....

Morgen verder richting fontenoy le chateau.

1. Maddy:
    15 juli 2018
    Jullie hebben het weer geflikt! Gefeliciteerd met het bereiken van de oorsprong van de Maas, hoe klein ook......! Dit keer was de warmte misschien wel jullie grootste uitdaging.... Gr Maddy, Dirk en Pim
  2. Joke en Jan van Orsouw:
    16 juli 2018
    Missie volbracht! Ook al is het dan maar een miezerig poeltje, de oorsprong is gevonden en vastgelegd.
    Van harte gefeliciteerd. Vuurwerk en toeterende Fransen als beloning. Chapeau!! En Marien.... we zullen je weleens een foto sturen van ECHTE dikke billen. We wensen jullie een mooie reis huiswaarts xx
  3. Titia:
    16 juli 2018
    Gefeliciteerd, jullie hebben de tocht volbracht👍🏻
    Het is maar goed dat de plek gemarkeerd is, want anders was je er zo voorbij gefietst, haha.
    Geniet nog lekker samen!
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    16 juli 2018
    Gefeliciteerd, jullie doel bereikt ! Daar past je voet alleen maar in Ellie, als je een keer naar het Land van Maas en Waal komt kunnen jullie er allebei royaal in zwemmen !! Leuk dat jullie samen met de Fransen het W.K., mee hebben kunnen maken.Geniet nog van je vakantie !
  5. Marja en Edward:
    16 juli 2018
    Gefeliciteerd,alweer een fietstocht volbracht!!
    We hebben weer genoten van alle reisverhalen.
  6. Ineke:
    Wauw!!! Gefeliciteerd🎉🎉
    Wat een knappe prestatie hebben jullie weer rondgetrapt! Zeker met zulke temperaturen en maar een klein beetje Maaswater uit de bron 😳
    Verder heerlijk genieten en ontspannen fietsen!!
    Groetjes xxx
  7. Karin van der Horst:
    17 juli 2018
    Prachtige verhalen weer😂😂 en uiteraard van harte gefeliciteerd! Nog veel plezier.
  8. Fred van Gooswilligen:
    18 juli 2018
    ja ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven staat, geweldig weer mooi verhaal en prestatie, jammer van Elly haar billen, ben al blij dat Marien niet die gedachte had om zijn je weet wel te laten zien, maar goed ook anders gaan de Limburgers klagen, dat de stand van de Maas zo laag is
    nog veel plezier en mooi weer
  9. Carla:
    19 juli 2018