Denkend aan Holland...

geknotte torens,

kerken en olmen

in een grootsch verband.

de lucht hangt er laag

en de zon wordt er langzaam

in grijze veelkleurige

dampen gesmoord,

en in alle gewesten

wordt de stem van het water

met zijn eeuwige rampen

gevreesd en gehoord.

(Hendrik Marsman)

Marsman is ook de enige marsman die we kennen en hij is niet eens groen. We zijn niet zo van het lezen en al helemaal niet van poezie...

Toch als je zo een paar dagen langs de rivier fietst...vooral eind van de middag in zachter zonlicht...nou dan begrijp ik er ineens toch iets meer van. Alhoewel grijze luchten die hebben we niet gezien.

We zijn al een stukkie verder... Onze tweede overnachting was in Megen          (zonder Nij)  na een prachtige fietsdag kwamen we geheel gefohnt door wind en zon aan op een natuurcamping. Het was er ongewoon druk...wat bleek;  die avond was er de dag van de kampvuur muzikant. Diverse zangeressen en zangers traden op met gitaar en / of ukkelille ...echt iets voor ons (not) ...

Het had een hoog biodanza gehalte voor kenners...met uitzondering van een jonge dame die haar hele familie naar de camping had weten te lokken om zodoende de stemronde wat in haar voordeel om te buigen. Ze zong wel aardig maar genre was meer top 40 en minder kampvurig.... afijn soms is een grote familie is wel handig...ze mag nu door voor een landelijke competitie...hopelijk eindigt ze niet  in een kampvuur.

Afgelopen dagen veel gezien en genoten. Een smartlappenfestival, fietsen afwisselend door gelderland en Brabant ( o ja er is ook nog Maaskantje... jonguhh)...en Limburg...menukaart met  zuurvlees...gebakken kippenlever met spek en ui...en natuurlijk aardbeien...

We eindigden gisteren in het bos in geysteren een prachtige camping in het bos. Heerlijk geslapen met de geur van dennebomen en concert van vogels van diverse pluimage.

De warmte eist zn tol vandaag.  We zijn sneller moe en na het zoveelste pontje over de Maas zoeken we een plekje op de camping in swalmen . In de super scoren we een zak ijsklontjes daar past prima een flesje witte wijn onder en wat boodschapjes.

O Ja eerder geschreven over afgedekte maas maar dat is een auto correctie dingetje......moest zijn ; afgdedamde maas...

Km teller totaal nu op 319 km...

1. Ria Pons:
    2 juli 2018
    Jullie zijn al even onderweg, maar ik wens jullie een heerlijke vakantie toe.
  2. John en Marian:
    Hoi Luitjes,
    Jullie zijn weer goed bezig, maak er een mooie reis van en genieten maar!
    Groetjes,
  3. Jan:
    3 juli 2018
    Zie nu jullie berichten. Vakantie gehad met nauwelijks WiFi en netwerk. Een aanrader. Wat leuk op de fiets naar de bron. Ga jullie volgen op de kaart.
  4. Tosca:
    3 juli 2018
    Lieve Elly en Marien, fijn dat ik weer deelgenoot mag zijn van jullie fiets avontuur. Voelt dan ook weer even dicht bij Monique te zijn!! Ik wens jullie veel fietsplezier en mooie dagen toe! 😘
  5. Fred van Gooswilligen:
    4 juli 2018
    Geweldig verhaal weer, ook dat van het "songfestival" mooie foto's, is weer leuk om bij jullie achterop de bagagedrager mee te fietsen.
  6. Wil Vollering:
    4 juli 2018
    IJsklontjes met wijn; klinkt goed. Een verdiend geschenk na de fietsprestatie en de groet warmte.
  7. JOKE EN HANS:
    4 juli 2018
    jammer dat de asperges al op zijn in limburg smaken anders prima bij de witte wijn Het gaat goed zo te lezen Genieten dus groetjes Hans en Joke
  8. Paula Terwiel:
    5 juli 2018
    Ik volg jullie verhalen wel,maar kom er bijna niet toe om te reageren. Jullie snappen wel waarom. Donderdag,12 jullie gaat het “feest” beginnen,15 aug. de laatste,maar daarna is is het lange tijd afzien. Het gaat lukken.
    Lieve groetjes,Paula