Kedeng Kedeng....

24 juli 2018

Vertrokken van de camping in sankt vith na redelijk goed geslapen te hebben. (Lees knock out) Zat hem vast in de laatste cocktail gin tonic geserveerd door de aardige Belgische buurman.

Nu dan toch echt sjeesen op de vennbahn sommige delen vals plat omhoog maar soms ook kilometers afdalen dat gaat lekker.... We vorderen best vlot en we zien de km aftellen op de bordjes langs het pad. Het is op enig moment zelfs een beetje druk met dagjesmensen die op spoorfietsen een deel van de route afleggen ...een vrolijke boel. Op een bankje ter hoogte van het voormalige station monschau aan de boterham. Gesprekje met Nederlands echtpaar. Zij herstellende van zware rugoperatie en toch al weer op de fiets...of ik zie dat ze een gipscorset draagt...euh nee... met rechte rug nemen we afscheid.

De vennbahn is prachtig maar na een km of 70 gaat het toch wat vervelen...het is steeds maar rechtdoor als een trein dus...ik moet op gegeven moment echt vechten tegen de slaap... Even stoppen...banaantje doet wonderen.

We komen op een kruispunt bij Raeren en besluiten daar in de omgeving een camping te zoeken. We vinden een natuurcamping via Google. Blijkt toch nog wel op bijna 8 km van het kruispunt te liggen en die zijn niet allemaal horizontaal..... We komen ergens in de Bush Bush terecht en de camping is in beheer van een soort catwheazle... hij woont in een huis/grot met een koebel bij de voordeur...bitte klingeln...

Op de natuurcamping mag je gewoon kleding dragen...gelukkig... bonte verzameling gezinnen alleengaanden en zonderlinge figuren bevolken het door grote hoeveelheden groen overwoekerde terrein. Toch ook hier weer zo'n biodanza gevoel... Op een paar km afstand kunnen we bij een slager buiten gehaktballen ook wijn en bier kopen dus de eerste levensbehoeften zijn aangevuld.

In het gras naast de tent ruist er van alles door het struikgewas. Een muisje zegt Elly...waarbij haar handen het formaat aangeven van een veel groter knaagdier...hmm lekker slapen.

Volgende morgen terug naar het kruispunt we waren even vergeten hoeveel meters we waren afgedaald en hoe steil....pfff.

Eindelijk na 11km weer terug op de vennbahn en verder in de richting van aken.de klim wordt wel beloond met zeer lange afdaling in de goede richting.

In aken op station rothe erhde houdt de vennbahn op. We zoeken onze weg richting heerlen maar dat gaat niet zonder horten en stoten. Inmiddels is het tegen de dertig graden ...verhitte hoofden en druk verkeer en herrie.. Da's weer even afzien. Uiteindelijk de weg gevonden zij het met nodige omweg.

Verlate Lunch in vaals ...We besluite daarna toch richting Maastricht te fietsen en daar in de buurt een camping te zoeken.. even nog bij gulpen uit het dal klauteren gloeiende gloeiende....

Camping gevonden in sibbe. Kleinschalig maar wel een zwembadje en een leuk plekje gevonden. afkoelen en rust tegen 1700 is het ca 32 graden.

Morgen in nl code oranje ivm warmte. We overwegen hier nog een nachtje extra te blijven en dan gaan we toch echt het station in Maastricht opzoeken en dan kedeng kedeng naar huis