Van Maas naar Moezel

18 juli 2018

We zijn met een grote bocht op weg naar het noorden. afgelopen dagen via fontenoy le chateau en charmes Afscheid genomen van de maas en daarvoor in de plaats is de moezel gekomen. Ook sinds gisteren (voor even?) Afscheid van de bergen/heuvels genomen. We rijden hoofdzakelijk vlak Aan de oevers van de rivier of kanalen. Ontmoeten in charmes een leuk Nederlands koppel. Ze hadden een sabbatical jaar ....banen opgezegd en huis verkocbt...en hadden pas een paar maanden in Peru gefietst.nu samen op weg naar zuid Frankrijk voor een bruiloft in de omgeving van avignon...van plan om een B&B te beginnen. Hebben ons als eerste gasten aangemeld...geaccepteerd als we op de fiets komen....om jaloers op te worden ...zij die hun droom durven leven...

Vandaag de mooie stad Nancy doorkruist en op het plein stanislav een glaasje gedronken. Wat is het hier prachtig en...heet.

De campings zijn nu weer even dunner gezaaid dus koersen we op een hotel in pont a mousson. Een voormalige abbye des prémontrés. Een kolossaal gebouw ...de fietsen geparkeerd in de kloostertuin. Vanavond gezellig op een terrasje gegeten in de oude binnenstad. Morgen de route volgen tot aan Metz. Daarna is ons boekje op. We zijn toch van plan terug te fietsen naar Maastricht dus gaan we de komende dagen spoorzoeketje spelen richting vennbahn.

Als we niet terugkomen zijn we ook ergens wat begonnen of konden we hier het klooster niet uit...

1. Joop:
    19 juli 2018
    Vanuit een warme Heimat wens ik jullie nog veel fijne dagen en bedenk dat een B&B elke dag werken betekent en daarvoor worden jullie binnenkort afgekeurd. Veel plezier en geniet. Joke en Joop
  2. Wil Vollering:
    Eindelijk je plek gevonden in het klooster; dus je bent bekeerd. Misschien zoeken ze nog een brouwer voor een lokaal kloosterbiertje.