Pauze

13 juli 2018

Van neufchateau zijn we donderdag de sprong naar langres gaan wagen. We starten na een koude nacht en het tempo zit er lekker in. We zijn al vrij vlot de Meuse kwijt. Heel af en toe komen we haar nog tegen maar ze is inmiddels gedegradeerd in een klein stroompje waarin je als je op een bruggetje staat wat vissen rond ziet schooieren.... onvoorstelbaar dat een paar honderd km stroomafwaarts flinke binnenvaartschepen varen.

Ook nu is het stijgen en dalen over langgerekte heuvels... en passeert het hele agrarische arsenaal de ganse dag de revue.

Tegen lunchtijd klappen we onze stoeltjes maar uit in de berm van een landweggetje want geen bankje te zien. Als we eenmaal zitten scheuren achter elkaar auto's met een rotvaart langs. Waar die nu ineens vandaan komen....

We hadden gemeld dat de bron vd Maas nog op ca. 50 km afstand was.... dat klopt ook wel maar Langres is dan nog 40 km verder. We laten de bron dan ook voor nu even links liggen kan Elly mooi bedenken welke pose ze precies in de bron wil aannemen...(even geduld nog heren) ...een reuzerit dus en we komen dan ook net voor sluitingstijd vd receptie op de camping aan.... gelukkig hebben ze hier koud bier en wijn en eten we even later op het terras van het restaurant.

Vrijdag de 13e Je moet geen risico's nemen dus gaat het vandaag heerlijk rustig.. uitslapen koffiedrinken met een pain au chocola en maken een uitstapje naar Langres. We nemen het tandradbaantje vanaf een parkeerplaats naar de citadel... beetje rondwandelen plat du jour op een terras...lijkt wel vakantie. We blijven tot zondag hier..morgen is het kartorze zwiejet. De Fransen nemen dan vast nog een extra biertje dus beter niet op de weg morgen. Dat wordt dus wasje doen zwemmetje maken en het gebruikelijk dilemma... neem ik rode witte of rosé....

1. Joop:
    13 juli 2018
    Geniet van de quatorze juillet. Iedereen viert feest en er zijn afhankelijk waar je bent grote volksfeesten, vuurwerk en brandstapels. De lokale blaaskapel toetert er op los en "les pompiers" regelen overal alles. . Geniet er van!
    Groeten, Joke en Joop
  2. Frans Willemse:
    15 juli 2018
    Dag Marien en Elly
    Met veel aandacht uw reisverhaal tot nu toe gelezen ! Aangename lectuur en beeld ! En … jullie zijn blijkbaar nog geen Simpel&Goe tegen gekomen. Deze namiddag WK-finale Frankrijk-Kroatië; supporter - namens ons - toch maar stiekem voor de Kroaten !!!! ipv voor de Fransozen die ons uit de finale hebben gehouden !
    We blijven jullie volgen ! Fijne reis nog verder !

Greet en Frans, B&B Simpel&Goe, Rijkevorsel