Tussen 2 werelden

5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

Op zondag worden we door timo naar schiphol gebracht. We hebben goed geslapen maar als we wakker worden is de vakantie koorts voelbaar.

Op schiphol aangekomen  op zoek naar de rugzak inpak folie meneer....het worden 2 hoezen met rits in knaloranje..

Dan zelf bagage inchecken in automaat...die hapert een beetje en een cathay mevrouw helpt ons...in de tussentijd gaan onze telefoons tekeer maar we gunnen ons nu ff geen geduld daarvoor...na het inchecken op weg naar een koffie tentje op aangeven van zoonlief.... op weg naar beneden horen wij hem plots praten met anderen dan zn pappie en mammie...

(Schoon)zus ineke en schoonbroer wil hebben zich stiekum aangesloten om ons uit te zwaaien...superlief...

Na de koffie afscheid en geheimzinnig cadeautje op naar het vliegtuig....

Er is zo ontzettend veel te zien en te ervaren dat we voor we het weten kunnen boarden....mooi toestel..nagelnieuw..... voor de kenners airbus A380-1000 er gaan ca 350 mensen in. Het toestel is zi goed als vol.

Take off...altijd spannend en leuk. Vooral met die interactieve beeldschermpjes in  de hoofdsteun vd  stoel van de overbuurman/vrouw....

11 lange uren afgewisseld met oosterse gastvrijheid. .... lunch diner en snack in de vorm van bamisoepjes te nuttigen met chopsticks... ( ork ork ork.... bamisoep eet je met ......chopsticks)  hele toestel zit te slurpen...

We landen op hongkong airport op kunstmatig eiland in zee....zijn onder de indruk van efficiency... in de rij voor de streng ogende immigration officers... we moeten even uit de rij omdat we onze landings slip niet hebben ingevuld.. daarna mogen weer uit de hoek komen als onze slipjes zijn gevuld (..) weer door...

In het hotel aangekomen kamer uiteraard nag niet klaar. Daarom lopen we wat rond langs havens en pieren en drinken koffie in een klein hip tentje in de buurt...wij halen samen de gemiddelde leeftijd ver omhoog... hippe chineesjes en expats vullen de tent.

Om 1200 lokale tijd kunnen we de kamer op...blij toe want we zijn even aan een opfrisbeurt toe. Daarna verkennen we hongkong een beetje maar dat volgt in volgend verhaal....want we zijn een beetje (erg) moe ....

1. Charles:
    5 februari 2019
    Veel plezier en... breng ene bezoekje aan 'Ned Kelly's Last Stand' als jullie tijd over hebben en een gezellige tent met lekkere (jazz) muziek (meestal live).
    G/F, 11A Ashley Road, Tsim Sha Tsui, Hongkong, China
  2. John en Marian:
    5 februari 2019
    Hoi luitjes, maak er ook zonder fiets een fantastische reis van!! Heel veel genietmomenten voor jullie!
  3. Maddy:
    Hallo Marien en Elly, veel plezier in Hong Kong komende dagen! Gr Maddy, Dirk en Pim
  4. Wil Vollering:
    6 februari 2019
    Benieuwd naar jullie ervaringen in HongKong. Misschien nog wat exotische insecten scoren op de markt.