Einde van de wereld

11 juli 2017 - Fisterra, Spanje

Finisterre. Na Santiago hebben we de afgelopen dagen doorgefietst naar het einde van de wereld....we weten natuurlijk wel dat de aarde rond is maar hier lijkt hij rond als een pannenkoek....

In santiago hebben we een belangrijk deel van de bagage achtergelaten... na ontmoeting met een meneer van soetens blijkt dat dat allemaal kan...fietsen aanbieden voor vervoer naar huis in Fisterra en deel van bagage hier achterlaten in santiago... ( op hoop van zegen allemaal)

In santiago onze compostella' s verkregen....toch wel weer bijzonder...de kathedraal staat in de steigers....minder leuk... we hebben gemerkt wat gewichts beperking betekend voor het klimmen...een slok op een borrel....

Heel fijn gesprek gehad in huiskamer van de lage landen met José en ad..... dankjewel dat we ons verhaal even aan jullie kwijt konden...voorwaar een huiskamer....

We zijn vanmiddag aangekomen in fisterra...kregen daar een tweede (fisterra) certificaat ....met een goedkope cava doorgefietst naar de cape.... geproost op onze tocht en gestaard naar de oceaan....
Samen met 200 touristen die met de bus waren gekomen....enfin...

Het is goed zo.... blijven hier paar nachtjes omdat de busdienst staakt....donderdag of vrijdag naar santiago terug en wachten op onze terugvlucht...vanaf nu zijn we toeristen...na zeevuchten paella in een haven restaurantje in de dichte zeemist terug naar ons hotel....hopen op nog een heldere zonnige kijk op de oceaan de komende dagen....

@ greet & frans heel leuk dat jullie ons gevolgd hebben...simpel & goe is een aanrader! En jullie zijn toffe gasten!

@ toine en sjef te vessem... bedankt mannen! Voor alle support.....

Verder iedereen bedankt voor alle leuke en positieve reacties...we voelen ons door jullie reacties soms verheven in een heldenstatus....

We zijn nog even bezig alles te verwerken...

1. Joop:
    12 juli 2017
    Hallo toeristen. Het was een mooie Camino. Alles wat te zeggen valt staat in het gedicht van Ricky Rieter. Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goede thuisreis. Joke en Joop
  2. Annie:
    goede terug reis hou het lang vast die grote knappe belevenis groetjes maar weer
  3. Fred van Gooswilligen:
    12 juli 2017
    Je bent gewoon een held, wanneer je deze tocht hebt volbracht, gewoon van genieten, hebben jullie verdient, en de fietsen en bagage, die worden keurig voor de deur afgeleverd, niet over inzitten, herken het bijzonder gevoel dat het nu "over" is maar nogmaals mooie tocht en verhalen thanks
  4. Elly en Jaap:
    Een volbrachte reis. Na gedane inspanning nu de ontspanning en het voldane gevoel. Aan de haven van Fisterra kun je leuk vis eten; zorg dan wel voor aankomst van de buslading(en) toeristen je bestelling gedaan hebt. Nog even dan gaan wij ook naar Galicië.
  5. Renée Gerretse:
    12 juli 2017
    Chapeau,sombrero, hoedje af Vond het weer heel leuk om jullie reisverhalen te volgen! Geniet nog van jullie laatste dagen.