Epiloog

23 juli 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

We zijn weer thuis. Door (schoon) Moeders en jongste zoon en Luther afgehaald- op schiphol en othaald- met fraaie bossen bloemen...daarvoor hoef je dus niet persé op de via Gladiola te lopen -maar moet je wel -mind your step(pen)-
In oud beijerland aangekomen moeten we kort na binnenkomst toch weer even naar buiten en zit daar het trio (ineke Wil en Fred ) dat ons ook bij vertrek had uitgezwaaid..ditmaal als het ware als het "cocktail trio" want ze hebben ons straatmeubilair voorzien van tafelkleed lekkere tapas en heerlijke drankjes wat een thuiskomst !

Paar uurtjes later zitten we beetje beduusd op de bank....het is echt voorbij....

De dagen daarna vliegen voorbij er moet gewerkt worden en Elly neemt tuin en huis onderhanden en in nauwelijks 24 uur is ingehaald wat zes weken heeft stilgelegen...dat kind heeft gewoon energie teveel.... misschien komt het door de weegschaal...marien is 4 1/2 kilo afgevallen (zie je niet) Elly zegt 1 1/2 kg te zijn aangekomen (zie je ook niet)...
enfin beetje rare korte week...op donderdag gaat smiddags de telefoon...de fietsen en bagage worden vrijdag bezorgd (!) dat is snel.... geen schade geen vermissingen hulde aan Schellens/Soetens... ondanks zakelijke perikelen netjes afgeleverd!

Voor de geintresseerden de km per week en totalen hieronder opgesomd.:

Week 1 Etappe
95 km Oud Beijerland - Rijkevorsel
117 km Rijkevorsel - Denderhouthem
75 km Denderhouthem- Tournai
72 kmTournai – Palliencourt
68 km Paliencourt – St Quentin
59 km St Quentin – Chiry Ourscamp
63 km Chiry Ouscamp - Nointel
549 km week totaal (Totaal 549)

Week 2 Etappe
63 km Nointel – Grisy les Plâtres
79 km Grisy les Plâtres – Condé s Vesgre
47 km Condé s Vesgre - Chartres
77 km Chartres - Châteaudun
78 km Châteaudun - Prunay Cassereau
63 km Prunay Cassereau - Tours
85 km Tours - Châtellerault
492 km weektotaal (Totaal 1049)

Week 3 Etappe
81 km Châtellerault – Château Garnier
59 km Château Garnier - St Agneau
60 km St Agneau - Lemerie
67 km Lemerie - Le Pizou
89 km Le Pizou - Cadillac
70 km Cadillac - Pissos
96 km Pissos - Dax
522 km weektotaal (Totaal 1563)

Week 4 Etappe
70 km Dax - Navarrenx
65 km Navarrenx - Borce
50 km Borce - Jaca
75 km Jaca - Sangüesa
71 km Sangüesa - Maneru
62 km Maneru - Logrono
85 km Logrono - Belorado
478 km weektotaal (Totaal 2041)

Week 5 Etappe
62 km Belorado - Burgos
95 km Burgos - Carrion de los Condes
83 km Carrion de los Condes - Mansilla de las Mullas
79 km Mansilla de las Mullas - Hospital de Orbigo
63 km Hospital de Orbigo - El Acebo
55 km El Acebo - Abasmestas
64 km Abasmestas - Sarria
501 km week totaal (Totaal 2542)

Week 6 Etappe
64 km Sarria - Melide
95 km Melide - Santiago de Compostella
0 km Santiago de Compostella rust
66 km Santiago de Compostella - Serra des Outes
58 km Serra des Outes - Fisterra
0 km Fisterra rust
0 km Fisterra rust
283 km week totaal (Totaal 2825)

We zijn dus in 37 dagen naar Santiago gefietst en in 2 dagen daarna naar Fisterra. volgens onze km tellers 2825 km...dat is een totaal dag gemiddelde van 72,44 km over de hele rit. (Santiago- Fisterra was ong 120 km)

Fisterra of Finisterre.... we hebben de beide namen gebruikt...verschil in benaming zit hem in de taal: Fisterra is Spaans, Finisterre is Frans......

We gaan nog een paar video's uploaden o.a van de voor ons bijzondere- door zang begeleide- zonsondergang in el Acebo...kunnen jullie ook beetje pelgrimsgevoel krijgen en een video van het zwaaiende Botafumeiro gefilmd door elly...

1. Astrid&kees:
    23 juli 2017
    Jullie hebben het dan toch maar weer mooi geflikt!
    Wat ik meegekregen heb uit Canada:" Mijn voeten zijn geland zijn maar mijn hoofd nog niet "
    En dat hopen we nog lang vast te houden, ik hoop dat dit ook voor jullie geldt!
  2. Jan:
    23 juli 2017
    Petje af. Heel goed gedaan. Verder geen woorden.
  3. Joke en Jan van Orsouw:
    24 juli 2017
    Nou zeker petje af!! We hebben jullie verhalen weer met veel bewondering en plezier gelezen.
    Bedankt dat we op deze manier mee konden genieten van jullie avonturen.
  4. Fred van Gooswilligen:
    25 juli 2017
    Wederom mooi verhaal, fijn dat we met jullie mee mochten (fietsen), en de fietsen zijn weer terug zie ik, nu bijkomen en nagenieten, wat Kees en Astrid zeggen, voeten zijn geland hoofd nog niet, mooie uitspraak
  5. Wil:
    25 juli 2017
    Ik blijf het schrijven Marien; geef een boek uit. Zal een bestseller worden en een inspiratie voor vele anderen. Voor beiden is het inderdaad wennen, niettemin denk ik dat jullie voldoende fantasie hebben om andere leuke dingen te gaan doen.
  6. Arnold en Thea van Dinther:
    27 juli 2017
    Prachtige prestatie, prachtige reis, prachtige verhalen waar wij ook van genoten hebben, nu heerlijk nog even nagenieten en dan gaat het gewone leven weer beginnen en daar moeten jullie ook weer van genieten !
  7. Elly en Jaap:
    28 juli 2017
    Wat een fietstocht. Door eigen vakantie hebben we niet alle verhalen kunnen lezen. Maar we nemen ons petje af. Eind aug. gaan Joop en Jaap naar Compostela.
    Bedankt en tot ziens.