tough - tof & timeout in Toscane

7 augustus 2015 - Pistoia, Italië

Afgelopen dagen onderweg geweest door de apenijnen. Van Guiglia naar Poretta terma de aanloop naar toscane. Het zou een hele zware dag worden. Van meet af aan begint de klim zo tussen 5 en 9 % en dat dan over dikke 21 km. Het blikkt voor ons loodzwaar. Het venijn zit vooral in de duur van de klim en de warmte. Pas in de middag rond 1600 beginnen we van lieverlee wat te dalen... dan toch weer even wat klimmen. ..beentjes verzuren...als we dan toch eindelijk dalen moeten we toch even stoppen voor wat limo en om onze concentratie even op peil te krijgen... we zitten nog net niet stuk...in poretta terme een B&B geprobeerd ....de telefoon beantwoord masr de opnemer spreekt geen engels... behalve sorry bye bye....Het wordt dus toch weer hotel. We zijn te moe om te zoeken.Het hotel is 3 sterren maar die zijn wel wat flets...bevolkt door bejaarde gasten die naar wij aannemen daar door familie worden gedumpt? Voor de vakantie periode... is ons al meer opgevallen.We vinden de sfeer niet fijn maar hebben wel airco en dat heb je nu echt wel nodig
volgende dag beloofd routeboekje nog zon dag.Elly is niet helemaal fit. Vermoedelijk de warmte...we zien beiden beetje tegen het traject op dat ons naar Pistioa moet leiden...wonder boven wonder gaat het ons toch goed af... de klim blijkt veel geleiderlijker te zijn en we hebben op hoogte zowaar wat verkoelende wind ( is nu maar 37 ipv 38 graden...) verschil met gisteren is ook dat we al rond 1300 uur net na de lunch aan de supersonische afdaling kunnen beginnen. Snelheden soms 50+.... met helm.... marien bijna omver gereden door vrachtautotje .... pericoloso hoor...

enfin aangekomen in pistoia ee leuk karakteristiek B&B kunnen regelen uit het boekje... zou nog wel een ridder in gewoond kunnen hebben...plafonds 5 meter hoog en beschilderd. Ook de meubels komen uit de Middeleeuwen. ..entree hheeft wel iets van een kasreel of kathedraal...heel bijzonder.

we hebben besloten hier een rustdag te nemen en morgen per trein naar Florence te gaan. Kunnen we sightseeing doen zonder fietsen. En even cooling down. In de stad niet te harden (39 +)
Nu op (dak) terras wijntje en take away pizza. In de verte arcordeon muziek (amelie) en geluid van bestek op borden. Voor ons grenst dit aan bijna volmaakt geluk.

ciao a tutti!

1. Mariëlle Pickkers:
    7 augustus 2015
    Veel respect voor jullie! In deze extreme warmte zo'n topprestatie te leveren!!
  2. Angela Vita:
    7 augustus 2015
    Respect hoor! Rustig aan, dan breekt het lijntje niet! Geniet ze samen!
  3. Jan:
    8 augustus 2015
    Toppie. De rustdag hebben jullie zeker verdient na zoveel inspanningen. Geniet van Florence en denk maar zo Rome komt in zicht.
    Gr. Jan
  4. Ineke Veldboer:
    8 augustus 2015
    Even rustig aan dan breekt het lijntje niet.....
    Goed voor jullie zelf zorgen en geniet!
    Succes
  5. Jan en Joke van Orsouw:
    8 augustus 2015
    Hallo bikkelbikers, wat leuk dat jullie in Pistioa zijn aanbeland. Wij zijn daar ook wel eens geweest. Inderdaad... terug in de tijd. Vandaag een beetje cultuur snuiven in Firenze,. Mooie stad. Hoop dat jullie morgen beetje uitgerust aan de volgende etappe kunnen beginnen. Venijn zit m altijd in de staart. Lieve groet uit Beijerland xx
  6. Willem van Dam:
    8 augustus 2015
    Het is nog maar een klein stukje en jullie hebben jullie doel bereikt. Knap hoor, zeker met die bergritten en deze temperaturen. Hier vanuit Oostenrijk zie ik regelmatig vanuit de auto, mensen volgepakt de bergen op fietsen (tobbers denk ik dan). Ik neem mijn pet met respect voor jullie af.
    Groet, Ria en Willem.
  7. Peter:
    9 augustus 2015
    Veel plezier in Firenze. Superstad met superijsjes en supereten!
  8. Arnold en Thea van Dinther:
    9 augustus 2015
    Bijna 4 weken onderweg over bergen en door dalen en dat met die temperaturen, we nemen ons petje af voor jullie, diep respect !! O jee, dat doet Willem van Dam ook, ga het toch niet veranderen want het is gewoon zo, chapeau voor jullie en blijf gezond XXX
  9. Elly.v.d.Zanden:
    9 augustus 2015
    Eindelijk heb ik jullie te pakken en Oom Wim en ik zijn supertrots op onze nicht en neef klasse hoor.ik wilde wel maar kon jullie niet bereiken maar hier ben ik hoor.Heel veel sterkte en lieve groetjes van ons.xx
  10. Adrie en Hannie:
    9 augustus 2015
    Wat een topprestatie in die hitte,diep respect voor jullie!!nog veel fiets plezier.groetjes adrie en Hannie
  11. Titia:
    10 augustus 2015
    Hai Marien en Elly hopelijk hebben jullie kunnen genieten van de rustdag, al is een dag naar Florence ook niet echt uitrusten. Maar mooie stad is het wel, wat vonden jullie ervan? Zal ook wel erg warm geweest zijn.

Maar jullie gaan echt goed, super knap, en zeker met deze temperaturen. Ga zo door, ik moet (helaas) vandaag weer aan het werk, vakantie is weer voorbij!
  12. Martin Walbeek:
    10 augustus 2015
    Hallo Marien en Elly, jullie zijn al aardig op weg. Pittig maar het gaat lukken. Mooie foto.s.
    Nog even doorbiken. Succes
    Groetjes Wally
  13. Fred van Gooswilligen:
    10 augustus 2015
    afzien in de hitte, knap hoor, krijg het al warm van de verhalen alleen al, extra knap om met deze temperatuur, toch gewoon door te bikkelen, petje af