We zijn er !

19 augustus 2015 - Sezze, Italië

Dwz al sinds gisterenmiddag...gistermorgen vroeg opgestaan de Rome koorts is voelbaar.gek hoor een aantal dingen deze vakantie voor het laatst doen....zoals de tent inpakken wat zal ik dat missen....Not. ..
We hebben prachtig uitzicht op het meer van braciano in het vroege zonlicht...ook de wind is wat gaan liggen dus is het meer nu vrijwel rimpelloos ( zoals uw schrijver dezes...ahum)
Hoe dichter we bij rome komen hoe meer zwerfafval in de bermen - echt opvallend- we zien in de bermen ook de tekenen van het migranten probleem dat zich oa via italie over Europa verspreid. Mensen van Afrikaanse oorprong onderweg met schamele bezittingen. En vrouwen die op de meest onwaarschijnlijke plekken onder een parasol zitten te wachten op overduidelijk niet hun yogaleraar....
beetje sinistere weg maar ook beseffen we weer dat wij het heel wat beter getroffen hebben in het leven dan vele anderen....

Dan komen eindelijk de voorwijken stadjes in zicht van rome. Deze is gebouwd op 7 heuvelen en ik geloof dat we er toch nog 5 hebben moeten beklimmen :-)
Maar dan ineens fietsen we het vaticaan binnen en gaan we hand in hand het st pietersplein op.
ff samen snikken om alles wat ons uiteindelijk hier heeft gebracht maar ook blijdschap dat we veilig zijn aangekomen maar ook omdat we verdorie hardstikke stoere bikkels benne!

We picknicken op het st pietersplein met onderweg gescoorde pizza punten. Poseren in de veiligheids vestjes gekregen van hospice demeter en natuurlijk met de bietsbeer van stichting ambulancewens.

We zitten kijken en lopen over het plein De. Euforie duurt korter dan je zou verwachten. We Appen met carla dat we op zoek gaan naar het station.
Als we het plein verlaten wijst een informatie meneer naar de andere kant van het plein voor de weg naar station dus opnieuw de oversteek gemaakt als we opstappen wordt elly aangeroepen door nienke onze heldin uit Leiden.
Over toeval gesproken...op een plein met duizenden mensen. ....
Nienke en maikel staan voor het willibrorduscentrum van de kerk van de friezen zij wachten op hun oorkonde van hun pelgrimage....dat laatste woord komt ons bekend vooor....beiden sporen ons aan om ons verhaal te doen bij deze pastoor aldaar ook al hebben we geen pelgrimpas...
elly met beer visitekaartjes en veligheidsvest aan de kerk in..... enfin het duurt even maar een uurtje later verlaten we de kerk met beiden een oorkonde van onze pelgrimage naar Rome!

De pastoor heeft verzocht om een foto van monique. Die krijgt een plaatsje op het het gedenk altaar van de kerk.dat gaan we regelen op een of andere manier.
bovendien is de pastoor werkzaam in de omgeving van sezze.
Nog even met nienke en maikel een biertje gedronken en nienke helpt ons even de weg naar het station te plotten.

Dan fietsen we samen door die grote stad en geeft het een onwaarschijnlijk typich gevoel als je op je fietsie langs het colosseum tourt.....onbetaalbaar.

de trein gevonden en 50minuten later in sezze. Paulo (schrijf ik het zo goed) haalt ons op met zijn grote pickup. Dan gaat het omhoog naar het dorp/stad boven op de berg.carla staat ons al op te wachten.

we eten gezellig met zn vijfen want ook marina is thuis. wat een mooi huis hebben ze!

De komende dagen even bijkomen.Rome gaan we natuurlijk bekijken en kaarsen opsteken voor een ieder die we dat beloofd hebben en voor een aantal mensen waarvan wij vinden dat ze wel een extra lichtje in hun leven kunnen gebruiken..

En oja ook eergisteren opnieuw interview afgenomen door radio HW.
Mede door hun berichtgeving schoot bezoekers statistiek van onze blog omhoog!
Nu nog de bankrekening voor de stichtingen ;-)

Ciao! Op verzoek ; het rekeningnummer isXXXXXXXXXXXXX

1. Tineke Haspers:
    19 augustus 2015
    Gefeliciteerd met het volbrengen van deze best wel zware tocht! Uit jullie verhaal is goed op te maken dat er naar de "finish" is uitgekeken en dat daar de emotionele ontlading kwam. Het is denk ik een dag waar jullie nog heel lang aan terug zullen denken. Ga nu heerlijk genieten van al het moois en gezelligs om jullie heen en o ja als er een keer een gelegenheid is wil je dan aub het rekening nummer van de goede doelen nog een keer herhalen op de blog of zo ik kan het niet terug vinden. Groetjes en geniet!!!!!!!
  2. Maddy:
    Hoi Elly en Marien,
    Wauw zeg! Jullie hebben het gehaald!!! Chapeau (hoe zeg je dat in het Italiaans?)! Na de nodige heuvels en bergen bedwongen te hebben staan jullie nu op de foto voor het Vaticaan. Echt gaaf! En nog best snel ook voor mijn gevoel. Of hadden jullie dit aantal fietsdagen ook berekend? Toen wij een weekje in de Weerribben waren geweest kon ik jullie lezend bijna niet meer inhalen in ieder geval.....Geniet van de stad en laat je maar lekker verwennen door Carla en haar gezin. Groetjes, Maddy(en Dirk en Pim natuurlijk)
  3. Arnold en Thea van Dinther:
    19 augustus 2015
    Gefeliciteerd met jullie voltooide reis naar Rome, een fantastische prestatie !!
    Nu heerlijk genieten van Rome en omgeving en van de gastvrijheid van Carla en haar gezin.
    Ga nu meteen en "kaarsengeld" overboeken zoals beloofd.
    Lieve groeten van Arnold en Thea.
  4. Jan:
    19 augustus 2015
    Goed gedaan lui, heel goed, proficiat. Geniet nog even van Rome. Even nog een tip. Ank en ik zijn ook weleens in Rome geweest hebben toen de Catacombe S. Domitilla bezocht. Ik vond het indrukwekkend. Maar misschien staat het al op jullie lijstje. Nog veel plezier daar in Rome. Zie je binnenkort weer in R.
    O'ja, vanmorgen je radio interview gehoord op de van Titia. Prima verhaal en nu maar hopen op de €'s.. Groet Jan
  5. Angela Vita:
    19 augustus 2015
    Goed gedaan, Elly en Marien.
    En wat fijn dat we mochten meelezen.
    Dit stuk maakte halverwege wel even tranen los. Die oorkonde hebben jullie zo verdiend en wat mooi dat er een foto van Monique in die kerk komt!
    Nu lekker uitrusten. Bij Carla en Paolo zijn jullie in goede handen, dus dat komt goed. Geniet ze!
    Groetjes, Angela.
  6. John en Marian:
    19 augustus 2015
    Geweldige prestatie met een overweldigend gevoel stel ik me zo voor.
    Geniet van het mooie 'nu' maar ook wat jullie gedurende deze bijzondere reis hebben beleefd!!
  7. Charles en Monique:
    19 augustus 2015
    Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel. Fantastische prestatie! Geniet nog even van het mooie Rome en omgeving, nog een paar dagen echt vakantie.....
  8. Addie Lubrecht:
    20 augustus 2015
    Ik heb alle reisverhalen gelezen en er schuilt een ware schrijver in je Marien. Jullie hebben af en toe aardig moeten afzien maar petje af hoor ik heb echt heel veel respect voor jullie!!
    Geniet van jullie verblijf in Rome en dan maar weer terug op de fiets hè...........
  9. Peter:
    Super lui! Wat n prestatie! Pizza is meer dan verdiend. Grtz
  10. Charles:
    20 augustus 2015
    Petje af! Geweldige prestatie en letterlijk door weer en wind (en heuveltje op en af). Hoop dat jullie ook een flink bedrag bijeen hebben gefietst! Veel plezier nog nog even zonder die /)##&+:+#-&-= fietsen.
  11. Marielle:
    21 augustus 2015
    Fantastisch!!! Krijg kippenvel van de aankomst, en dan die foto's!! Net zoals jullie vertrokken vorige maand!! Geniet lekker deze dagen! Liefs vanuit het zonnige Frankrijk'
  12. Arjan & Lisette IJsselstein:
    23 augustus 2015
    Hoi Elly en Marien , net terug van vakantie even lezen hoe het met jullie is gegaan . Wat een topprestatie en wat fijn dat jullie veilig in Rome zijn aangekomen . Nu genieten van de laatste week vakantie . Groetjes Arjan en Lisette .