Nog eenmaal een berichtje dan...

18 oktober 2015 - Oud-Beijerland, Nederland

Nog eenmaal een berichtje dan... we hebben de afgelopen weken (maanden) heel veel reacties gehad. Veel meer mensen dan we ooit hadden gedacht hebben onze verrichtingen gevolgd. We worden ook nu nog regelmatig herkend-  en aangesproken over ons avontuur. Erg leuk te horen dat zovelen waardering en bewondering koesteren en ook dat er kennelijk plezier is beleefd aan het volgen van dit blog. (soms worden we er een beetje verlegen van)

Vorige week hebben we op de dag van de palliatieve zorg een bedankje gehad van Hospice Demeter in de Bilt (We zouden eigenlijk symbolisch een cheque komen overhandigen.......)

IMG-20151016-WA0000

Eerder al hebben we Stichting Ambulancewens bezocht waar we eveneens natuurlijk hartelijk werden bedankt voor onze inzet.

Er werden ons best wel vaak onderstaande vragen gesteld dus daarom hier ook een kleine bloemlezing met antwoorden :

-Was het zwaar ? -

Ja, soms was het best zwaar, dat kwam soms door het terrein (heuvels & dalen) en de gekozen route (Ardennen/Vogezen/Jura/Alpen) maar ook door de temperatuur -vaak 30+ met diverse keren uitschieters naar 40+. Daarnaast zijn we -ook al voelen we ons hartstikke piep- geen 20-ers meer en dat zal ook van invloed zijn geweest op onze fietservaring. ( de gekozen reisperiode was achteraf gezien ook niet de handigste)

-Hoelang hebben jullie er over gedaan ?

We hebben Oud Beijerland - Rome in 34 fietsdagen afgelegd in dat aantal dagen is ook de treinreis van Rotterdam naar Maastricht begrepen.We hebben 2 1/2 keer een "rustdag" genomen. 1e keer was een korte (halve) fietsdag omdat we persé in Ribeauvillé wilden overnachten. 2e keer was rustdag in Thusis Zwitserland (voor de alpen) en 3e keer was in Pistoia (om van daar uit Florence te bezoeken)

We zijn echter wel in totaal 6 weken weggeweest.

-Hoeveel kilometer fietsen jullie per dag gemiddeld ?

We hebben het nu echt een keertje uitgerekend...: 64 km per dag. Kortste trip (buiten Nederland) etappe Siena - Murlo 34 km en de langste etappe Sierck les bain -  Thonville 103 km.

datum  km   etappe

16          67  Orvieto - Lago di Vico
17          36  Lago di Vico - Lago Braciano
18          52  Lago Braciano - Roma

34 fietsdagen = gemiddeld 64 km

- Hebben jullie nog problemen/pech gehad ?

Neen, we hebben zelfs niet lek gereden ondanks het vaak slechte wegdek (met name in Italie) We hebben natuurlijk wel heel goede materialen aangeschaft en dat heeft zich vertaald in een zorgeloze trip.

- Hoe hebben jullie overnacht ?

We hebben gekampeerd waar dat kon.En hadden dus -alles- bij ons. Echter in Italië kwam het best vaak voor dat er geen camping was te vinden (of niet op redelijke afstand van de route waar wij die dag wilden stoppen).Dus werd het daar nogal eens een B&B of een eenvoudig hotel.

- Gaan jullie nog eens zoiets doen?

We hebben mooi materiaal aangeschaft en dat gaan we zeker nog vaker gebruiken. Concrete plannen hebben we nog niet.We gaan deze winter maar eens wat snuffelen naar een leuke route.(mag iets minder berg ;-)

wellicht een keertje naar- of in de USA fietsen...

IMG-20151003-WA0001

1. Jan:
    18 oktober 2015
    of Canada. Zeker zo mooi bv. British Colombia.
  2. Ineke Veldboer:
    19 oktober 2015
    Misschien leuk om te volgen... iemand die voor de stichting ambulance wens gaat fietsen naar de Noordkaap
    Ze hebben ook een FB pagina

Wat een km hebben jullie gereden ....ik doe het jullie niet na ja misschien op de E bike:)
    Ben benieuwd welke keuze jullie maken.
    Groetjes Ineke en Kees
  3. Fred van Gooswilligen:
    19 oktober 2015
    leuk weer even wat te lezen van jullie avontuur, ja nu weten jullie ook gelijk wat het is om " BN ers" te zijn. blijft een mooie ervaring deze tocht, met een mooi doel.
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    19 oktober 2015
    Het zou inderdaad zonde zijn om die prachtige bike's niet te gebruiken, er zijn nog zoveel mooie tochten te maken ! Nogmaals dank dat jullie dit hebben gedaan voor Monique en ook voor Peter. Wij zijn ook in de omgeving van Poretta terme, Pistoria, Florence en Siena geweest, wat een prachtige natuur daar hé !
    Groetjes, Arnold en Thea
  5. Tosca:
    19 oktober 2015
    Mooi afsluitend verhaal met een mooie opbrengst! Op naar een volgend avontuur....ik volg jullie graag! Lieve groet, Tosca