respect & bewondering

17 augustus 2015 - Roma, Italië

We beginnen de volgende morgen op het terrasje van de bar tegenover het hotelletje. Daar italiaans ontbijt. Croissantje met koffie.het eerste deel gaat vlak over een streep van een weg. Ook wel weer eens lekker om even wat kilometers te maken...als je tenminste de gaten in het wegdek weet te omzeilen.voor orvieto moeten we dan toch weer even flink klimmen en in de verte zien we de oude stad boven op de tufstenen berg liggen poehh hee hoooog...gelukkig zien we dat er een tandradbaantje naar het historische centrum gaat...fietsen kunnen mee naar boven- jullie ook zie filmpje- boven aangekomen met de fiets aan de hand door stadje sightseeing gedaan prachtige kerk deels in restoratie ( bladgoud) pracht en praal. Op weg daarnaartoe etalage gezien gevuld met teddyberen in uniform....er was geen houden aan. Elly is even wezen vragen of haar beer ook ff bij de jongens in de etalage mocht. Meisje van de winkel ziet de lol er ook van in.... foto's zijn niet toppie vanwege spiegeling in de ruit maar wel leuk. Na de sightseeing tour per fiets met 45 km/ uur naar beneden gesuisd... we zijn door al ons water heen en het valt niet mee wat te scoren omdat zon beetje alles dicht is vanwege een feestdag. Besloten om naar een camping te fietsen op 12 km afstand maar die ligt buiten de route. .. als we een hotelletje passeren zijn we snel om...scheelt ieder geval 24 km...

volgende morgen vertrokken met regen. Bewonderende opmerkingen over fietsen en route- van 3 italiaanse jongens die ook aan een fietstocht bezig zijn...

we moeten al vlot weer flink klimmen in de regen...op een gegeven moment moeten we de keuze maken om wel of niet door Viterbo te gaan. Wel door de stad is volgens de beschrijving minder steil en korter... dat lijkt ons wel wat...dus allee... weer de variant genomen.weg is erg druk en zit vol gaten aan de randen. Dus veel zigzaggen tussen gaten en achteropkomend verkeer.in viterbo zoeken we op de Gps naar een camping. Die vindt ie op 12 km afstand aan lago de vico...wat er niet bijstaat is dat die vrijwel allemaal klimmend zijn...we klimmen van 300 naar ruim 850 meter...we zijn (weer) helemaal versleten als we vervolgens afdalen naar de camping aan het (vulkanische) meer. Het afdalen daarnaartoe met gemengde gevoelens omdat we morgen weer terug over de rand moeten....

ook dringt het besef door dat we slechts nog 65 km van Rome verwijdert zijn en moeten gaan nadenken hoe we de laatste sprong maken. We willen niet op het eind van de dag in Rome aankomen.

opeens lijkt de vakantie/tocht eindig...heel vreemd gevoel.besloten om morgenete fietsen naar lago di braciano een camping op ca 35 km van Rome...we kunnen dan rond middag uur ons finest hour beleven op het st pietersplein...en daarna door met fiets op de trein naar carla?....

We hebben de afgelopen weken veel positieve aandacht gekregen van jullie allemaal, er is bewondering, waardering en respect uitgesproken voor wat wij doen, dat heeft ons gedragen en onze reis lichter gemaakt - het afzien is iets wat we trouwens onszelf hebben aangedaan-
Dat is iets wat heel prettig voelt- waardering en respect krijgen voor wat je doet-
Wij op onze beurt willen ons respect en waardering uitspreken naar alle medewerkers -vrijwilleger & beroepskrachten- van stichting ambulancewens en academisch hospice Demeter voor hun niet aflatende inzet voor allen die dat nodig hebben.
Die waadering kunt -u lezer- tastbaar maken door een paar euro over te maken naar het rekening nummer dat u kunt vinden in het reisverhaal - waarom naar Rome fietsen- Wij vinden het een eer om straks uit naam van monique uw blijken van waardering aan beide stichtingen te mogen overhandigen...

en verder gaan we morgen natuurlijk genieten van de mooie sportieve prestatie en het kroontje op onze fietstocht!

1. Paula Terwiel:
    17 augustus 2015
    Geweldig het bereikt te hebben. Er zullen wel wat tranen vloeien. Laat maar lekker gaan. Lieve groet,Paula
  2. Carla:
    17 augustus 2015
    Te gek hoor! Laat me weten hoe Last jullie in sezze sa komen (sezze romano!) dan komen we jullie ophen met de pick up! Gioie de fiets en achter in en omhoog!!!! Tot snel!!!!!
  3. Titia:
    18 augustus 2015
    Kanjers!!! Bijna in Rome, wat goed van jullie. Zijn echt trots op jullie hoor, geniet de laatste twee dagen van het fietsen en de omgeving en daarna genieten in Rome, je kijkt ook daar je ogen uit.
    En daarna heerlijk genieten van een week bij Carla, het is jullie gegund en verdiend. TOP.
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    18 augustus 2015
    Wat heerlijk dat jullie je doel bijna bereikt hebben, vandaag nog even fietsen en morgen de beloning : ROME ! Steek je s.v.p. een kaarsje op namens ons voor Monique en Peter ? Doen wij een donatie voor het goede doel ! Hartelijke groeten namens ons aan Carla en haar familie en natuurlijk voor jullie, geniet van jullie week zonder fiets !! XXX
  5. Noud en Anita:
    18 augustus 2015
    Diep respect en bewondering voor sowieso de hele onderneming maar vooral voor jullie doorzettingsvermogen en de inspirerende manier waarop jullie ons allemaal meenemen op jullie reis. Geniet van de laatste loodjes en het verblijf in Rome !
  6. Jan en Joke van Orsouw:
    18 augustus 2015
    En daar staan jullie dan..... in Rome. Jullie stralen van trots. En terecht !!!
    Wat een prachtig emotioneel moment. Nu lekker nog een week relaxen. Hoop dat het lukt zonder de fiets haha.
  7. Jan:
    18 augustus 2015
    Ik wist het dat jullie het geen leuken. Pravo.
  8. Jan:
    18 augustus 2015
    Ik wilde schrijven: ik wist dat het jullie ging lukken. Bravo. (Dikke vingers)
  9. Joanne:
    19 augustus 2015
    Fantastisch! Geen kilometer kado gekregen!
  10. Peter:
    19 augustus 2015
    Fantastisch lui. Wat n avontuur en wat n doel! Hier kunnen jullie hopelijk nog lang van genieten. Getz
  11. Guinnifer:
    Helden!

Wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt, een mooi eerbetoon aan die twee fantastische stichtingen en onze lieve Monique :)

En nu echt alleen nog maar je laten verwennen en genieten!

Liefs
  12. Astrid en Kees:
    19 augustus 2015
    Een veer hebben jullie niet meer nodig, ik denk dat jullie zo trots zijn als een pauw!!
    Wij zitten ook in Italië, eerst in Pra delle Torri, op de camping waar Kim werkt. En nu zitten we,met recht, in waterrijk Venetië, waar het met bakken uit de hemel komt. Ik denk dat het voor jullie erg afzien wordt als jullie weer thuis zijn. Elke dag die indrukken.... Je gaat ze missen.
    Dikke knuffel bikers van ons
  13. Elly.v.d.Zanden:
    22 augustus 2015
    Geweldig lieve luitjes grote bewondering en fijn dat alles goed is gegaan
    Monique kijk va boven toe.dank dat jullie dit hebben gedaan Tante Elly Oom Wim.xx