vacanze

25 augustus 2015 - Sezze, Italië

Wat gaat de tijd toch snel.inmiddels precies een week geleden aangekomen in Rome en sezze . Wat hebben we zoal gedaan....nou, we worden vooral in de watten gelegd door carla paolo en marina. Leuke uitstapjes naar zee, zwavelmeer schilderachtige dorpjes, kaasmakerij en schapen/geiten boerderij. We worden gehaald of gebracht van- of naar het station....hebben kennis gemaakt met vrienden en familie. Livemuziek van pino Daniel ( schrijf ik het goed) kortom het is geweldig gastvrij en gezellig hier. Paolo blijkt een ware chefkok en tovert elke dag een heerlijke maaltijd uit de koksmuts....lekkere pasta's heerlijke visgerechten en carla zorgt dat alles waar we naar vragen geregeld of meegebracht wordt. ...
we zijn allen diepe dank verschuldigd. Dank dank dank

Dan nog even over de foto van de mevrouw in het rode shirt. Wij stellen u voor mevrouw Anna uit lattina. Hebben haar ontmoet in Bessiano. Kletste honderduit tegen elly in het italiaans toen we een ritje per fiets maakten in de omgeving.
Met handen en voeten gesprekje gevoerd. Toen op de vraag of ze alleen was het antwoord kwam dat ze ( als we het goed begrepen hebben) haar man had verloren dertig jaar geleden ( of toen hij in de dertig was) Haar geprobeerd uit te leggen dat wij voor haar en haar echtgenoot een kaarsje zouden opsteken in Rome.
het duurde even voordat het begrepen werd maar daarna volgden bij vertrek heuse zoenen. Ciao Anna! Het kaarsje vandaag ontstoken.

Vandaag opnieuw naar Rome omdat de eerste keer eea was misgelopen. Vandaag echter een foto van Monique geplaatst op het (gedenk) altaar van de kerk van de friezen vlakbij het St pietersplein. Ook kaarsje opgestoken voor allen die we dat beloofd hebben. Het was best een beetje emotioneel allemaal maar een waardige afsluiting van onze - missie-

Verder een bezoek gebracht aan de kathedraal. En helemaal naar boven geweest tot bovenop de koepel.wauw...wat een vergezichten over Rome...
de kathedraal was ook erg mooi.Zelfs als je niet gelovig bent wordt je er even stil van.

de tijd gaat snel zoals gezegd. Morgen is het inpakdag- de fietsen moeten gedeeltelijk gedemonteerd en in karton verpakt- hetgeen nog een hele operatie lijkt te worden.
Het is ook uitpakdag- omdat marina morgen jarig is ( hebben jullie toch wel aan gedacht he?)

Hopen dat we morgen alles volgens plan kunnen afronden want donderdag vliegen we als het goed is toch echt terug.
Terug uit deze wonderlijke fantastische bijzondere vakantie.

jullie houden nog een bericht op deze site tegoed over de totaal opbrengst van onze tocht. We verwachten dat ergens loop volgende bekend te kunnen maken ( wij vinden het ook spannend)

As zaterdagmorgen worden we - live- in de studio verwacht van radio hoeksche waard voor een interview over onze fietstocht.
zo rond 11.40 ( kunnen jullie ons fijn horen stuntelen ;-) )

Tot over een paar dagen!

Ciao!

1. Astrid en Kees:
    26 augustus 2015
    Petje af luitjes. Zo te lezen gaat het avontuur nog steeds door en als de media eenmaal de smaak te pakken heeft dan worden het nog roerige tijden. We wachten met smart op de papieren versie. WAT EEN SCHRIJVERS TALENT!
    Daar moet je echt iets mee gaan doen, Marien
    Tot snel.
  2. Tineke Haspers:
    26 augustus 2015
    zo te lezen beleven jullie momenteel een heerlijke maar ook waardige (de kaarsjes) afsluiting van een geweldige vakantie, we hebben mee genoten en wensen jullie een goede reis terug! groetjes.
  3. Tosca:
    26 augustus 2015
    Geweldig gedaan!! Fijne laatste avond gewenst en voor morgen alvast een hele goede reis naar huis. Een lieve groet aan Carla en familie !
  4. Marja en Edward:
    26 augustus 2015
    Leuk en fijn om te lezen dat jullie zo verwend zijn deze laatste week van
    het grote fietsavontuur.Dat hebben jullie wel verdiend na al die inspanning!
    Wat Astrid al zei: Marien,doe wat met je schrijvers talent.
    Goede terugreis.
    Groetjes
  5. Arnold en Thea van Dinther:
    27 augustus 2015
    Op dit moment vliegen jullie waarschijnlijk al op huis aan, we wensen jullie een goede reis en een WELKOM THUIS ! Fantastisch wat jullie gedaan hebben, geniet nu van de jongens Timo en Remy en de schoondochters. Die zullen ook blij zijn jullie weer te zien, net als de rest van de familie ! Neem de tijd om ook na te genieten van deze reis en de dingen die jullie gedaan hebben en nog gaan doen zoals het interview zaterdag a.s. en het tellen van de opbrengst voor Hospice Demeter en St Ambulancewens. Liefs van ons XXX
  6. Pieter Paans:
    29 augustus 2015
    Wat een bijzonder verhaal! Mooi om jullie zojuist te hebben ontmoet bij Radio Hoeksche Waard. Het interview hebben we vanuit de auto gehoord; we gaan bijdragen aan jullie oproep aan de luisteraars. Hartelijke groet, Pieter Paans.