Bibbers voor de Bergen

28 juli 2015 - Thusis, Zwitserland

Vandaag de hele dag gereden door landschappen als je die kent van ansichtkaarten. Het heeft ook veel weg van de treinbaantjes die je vast als kind wel eens zag in grote speelgoedwinkels van die bergbaantjes met rode treintjes en berglandschappen met van die faller (merk) huisjes en kerkjes....
we zeggen wel meerder keren per dag tegen elkaar dat het soms zo onwerkelijk voelt dat wij hier zomaar op de fiets doorheen crossen.
We persen er maar liefst 91 km uit vandaag met op het eind kort voor Thusis een klim over een gravelpad van 9%....pffff dat beloofd wat voor de komende dagen.
We zitten nu dan ook aan de voet van de -via mala- de aanloop naar de splugenpas. Hier in Thusis moeten we de keuze maken : klimmen of de trein.
we hebben zonder veel discussie besloten tot klimmen. We zouden het onszelf nooit vergeven als we het in ieder geval niet zouden proberen.
De gps track weer kunnen oppakken. Dus onze -relatie- is weer enigszins hersteld.
een paar keer in het routeboekje gelezen over de pas....maar als je over het boekje heenkijkt en de echte bergen ziet lijken ze toch echt ineens veuulll hoger....bibbers...

1. Titia:
    28 juli 2015
    Wow Elly en Marien, wat gaan jullie goed zeg! Echt knap van jullie, zelfs 91!!!! Km vandaag, te gek. Ga zo door, leuk om jullie verhalen te lezen.
    Groetjes Titia.
  2. Maddy:
    Hallo Elly en Marien,
    Wat zijn jullie goed bezig! Volgens ons gaat het helemaal goed komen met die Alpen. Geniet ook vooral van de mooie omgeving als je onderweg even staat uit te puffen.......
    Groetjes en suc6, Maddy, Dirk & Pim
  3. Astrid en Kees:
    28 juli 2015
    Geweldig wat jullie presteren. Geen col blijkt te hoog. Het zijn fantastische fietsen, maar de inspanning komt toch echt van jullie zelf. Petje af. Rome komt al inzicht . Ga zo door . Groeten Astrid en Kees
  4. JOKE EN HANS:
    Hallo Elly en Marien,
    Jullie gaan ontzettend goed. Wij zitten op google maps te kijken en zien dat jullie vandaag wel een prachtige streek doorkruisen. Geniet van de vergezichten en boven, als jullie de Splügenpas gepasseerd zijn zit een eettentje, dus daar maar even uitpuffen alvorens aan de afdaling te beginnen.
    Groetjes Hans en Joke
  5. Jan:
    Hoi biesiekletters,
    Ik niet zo thuis in Zwitserland, dus ff op de kaart gekeken waar de Splugenpas ligt. Waw bijna in Italië. Jullie gaan wel zeg. Houd de vaart er in.
    Groet uit een nat en winderig NL.
  6. Wil Vollering:
    29 juli 2015
    Geen trein maar weer dapper op de pedalen; knap hoor. Ik hoop dat het weer wat beter wordt, want dat maakt het fietsen toch wel leuker. Wel klapkuiters succes met de berg enne ik ben helemaal trots op jullie.
  7. Arnold en Thea van Dinther:
    29 juli 2015
    Hoezo wandelaars, jullie zijn echte berggeiten !! Bewondering hoor enne, als je boven op de berg staat ben je heel dicht bij Monique , groet haar ook van ons XX