Zweten in Zwitserland

25 juli 2015 - Thalheim an der Thur, Zwitserland

Gisteren de grens bij Basel overgestoken via de dreilanderbrucke naar zwitserland. De eerste klim betrof direct na de grenspost een kleinere variant van de erasmusbrug. Maar hij was wel steiler. Al vroeg was het behoorlijk warm.dus was het voornemen even vlug basel door en dan heerljjk langs de koele Rijn afzakken.Trouwe blogfans kennen inmiddels mij broze relatie met de Gps.... het onding besloot midden in de stad op een fraaie brug dat het zo wel genoeg was voor die dag en weigerde de vervolgtrack te tonen om ons weer uit de stad te loodsen. Om een lang verhaal kort te maken. .. Basel is een mooie stad maar het is op de wijze die wij gefietst hebben ongeveer twee keer zo groot dan ol de kaart staat vermeld. Pas tegen 11.30 uur werden we uit de ijzeren greep van de stad bevrijd. De temperatuur bereikte een hoogte van 34 graden...mooie training voor italie zouden later campinggasten met Italië ervaring ons meedelen.
We bereikten licht over verhit de camping van waldshut tegen 1830.mooie camping aan de rivier. Onderweg boodschapjes kunnen doen maar nuttigen van eea moet noodgedwongen in de tent als er een onweersbui de camping schampt.

vandaag betijds vertrokken van de camping. Er staat een stijve bries en een campinggast wijst ons erop dat we het heel zwaar zullen gaan krijgen. -waarvoor dank-
De beste man zit er helemaal naast.we hebben de wind vrijwel de hele dag mee.we verdenken monique ervan dat ze ons een handje helpt.Het euvel met de Gps ligt to h weer gewoon aan mij....ik ben kennelijk een paar tracks vergeten ... gelukkig ben ik vroeger padvinder geweest dus rijden we vandaag maar 10 km verkeerd.
Elly is niet boos op me.het is in ieder geval wel een prachtige weg zegt ze....
we volgde de rheinroute iets te ver en een km of 10 voor schaffhausen ontdekkenwe onze fout.hadden we bijna in Boedapest geëindigd... moet er niet aan denken daar die goser met zn satestokjes weer tegen te komen.

Vanmiddag gestopt op een Zwitserse camping en kennis gemaakt met de -zeg maar- niet Europese tarieven.... dat wordt doorfietsen...

o ja en vandaag ook routeboekje 1 per post naar huis gestuurd! Als iemand ons soms achterna wil reizen....

1. Paula Terwiel:
    25 juli 2015
    Wat zijn jullie al ver en dan in die hitte.Vandaag was het aan de westkust code rood en héél harde wind. En de hele dag regen.heel bijzonder zulk weer in de zomer en sinds 1901 niet meer gebeurd.
    Niet eerlijk verdeeld hè.Groet,Paula
  2. Charles:
    25 juli 2015
    Hoi,
    blijven toppers jullie! Overigens een tip om twee, gps probleen en hitteprobleem, te omzeilen. Ga 's nachts rijden. Navigeren op de sterren en dat bij een betere temperatuur.
    Veel plezier en sterkte verder.
  3. Jan:
    26 juli 2015
    Hoi Biesiekletters,
    Altijd al gedacht dat je een kind was van Baden Powell. Maar de les navigatie bij de padvinders zeker gemist. Maar aan de andere kant wat is nou 10 km op de gehele afstand. Zoals eerder is geschreven wat ver al. Houdt jullie hoofd koel en trapse.
  4. Wil Vollering:
    26 juli 2015
    Trapper de trap,
    Wat een inspanningen weer, maar ook vele cadeaus onderweg. Europa is mooi en nu in de buurt van Schaffhausen; lekker afkoelen met je voeten in het water. Nog even en dan de geur van Italiaanse pizza.
    Blijf jullie volgen; verhalen zijn interessant en leuk.
    Groet,
    Wil
  5. Arnold en Thea van Dinther:
    27 juli 2015
    Ja Zwitserland mooi land maar dúúr, we weten er alles van maar wel een hele mooie natuur en daar van genieten kost niets ! Het is nu wel wat minder heet hé om de bergen te beklimmen . Hier komt de regen met bakken uit de hemel, is ook niet alles ! Het is zo leuk om jullie te volgen, blijven we doen hoor !
    Lieve groeten van ons,
    Arnold en Thea
  6. Marja en Edward:
    Hoi,
    Wij hebben zojuist jullie mooie interview gehoord op Radio
    Hoeksche Waard.
    Je hebt het goed onder woorden gebracht Marien!
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes uit Vlaardingen
  7. Adrie en Hannie:
    27 juli 2015
    Hallo buren. Wat gaat ie goed. En wat zijn jullie al ver. Leuk dat wij jullie zo kunnen volgen. Veel succes hoor.