bar en boos in barr 2

22 juli 2015 - Ribeauvillé, Frankrijk

Er ging iets mis.... enfin vizier op ribeauville maar dat werd niet gehaald. De temperatuur en het eindeloos herhalen van kort hevig klimmen en dalen breekt ons op.Na zon 69 km vinden we het moou geweest en parkeren we de fietsen in de stadscamping te Barr. Denk je in een soort van villa kakelbont met enorme dennenbomen in de tuin die overigens de laatste 20jaar niet meer onderhouden is. De oma van pippi is de beheerder van de camping.in de villa is een groepsverblijf aanwezig waar zich een slowaakse volksdansgroep heeft gevestigd. Die avond zal Barr worden opgeluisterd met een liveoptreden. Wij hebben ons na douchebeurt een plaatske verworven in her restaurant tegenover het podium.het is zo ontzettend warm dat we van het terras vluchten naar de binnentuin in de soort van burchtachtige boederij. We eten flammkuchen de elzasser variant van de pizza.natuurlijk ziiten daar spekjes op.de macjtog uitziende zuurkool schotels met spek en worstsoorten slaan we deze keer over.we hebben toch te veel associaties bij de winter bij zuurkool. Elly neemt een lekkere elzasser wijn en ik toch maar een biertje vanwege de dorst. De komdnde dagen nog plenty time om een riesling te testen.

na het lekkere eten op naar het live optreden.veel folklore dansende dames in russisch aandoende rokjes met leren laarzen en hoofddoekjes.

De mannen witte broeken en jasjes en een zwarte hoed die wel wat weghebben van de door ons zojuist genuttigde flammkuchen.

er wordt veel -ge joegoed- en ge hiehoe 't-
En arcodeon en zon hongaars apparaat bespeelt met zes satestokjes tot de vonken er vanaf vliegen.na een nummertje of vier vijf houden wij het voor gezien. Leuk maar niet helemaal aan ons besteed.

Terug op de camping bij de villa is het nog steefs erg warm. Dus blijven we nog een tijdlang buiten zitten en hebben leuk gesprek met marlis uit den haag.

als ee eindelijk naar bed durven druppelt de slowaakse dansgroep ook terug het groepsverblijf in.of ze wellicht de finale hebben bereikt van deze week wetenwe niet. Maar de stemming zit er goed in. Tot wel 5 uur i de morgen gaat men in het verblijf nog evenlekker door met hossen en worden lichaamsdelen met vlakke handen geslagen die een doorsnee fietser naar rome doen gruwen.denk aan bovenbenen enkels en dijen....

Vanmorgen woensdag besloten tot een relatief korte dag. Kunnen we beetje wassen en boodschappen doen. Robeauville is voor ons een bijzondere plaats. Immers hier kreeg marien in 2011 een hartinfarct op weg naar huis. Een bijzondere plek hier die mij en ons opnieuw doen beseffen dat we ongelooflijk veel geluk hebben gehad en hebben dat we hier nu op de fiets kunnen aankomen.....

voor peter een kaarsje opgestoken in de kerk van saverne. Hij begint zijn tour nu zelf. Wij hopen dat hij minstens zoveel geluk zal hebben als ik dat heb gehad.

de km teller staat op ongeveer 580 km.
Morgen verder , basel komt langzaamaan in zicht.

1. Wil Vollering:
    22 juli 2015
    Goed bezig en al zo veel km gereden. Ben trots op jullie; zeker vanwege de bergen die jullie bedwingen. Ik wens jullie koelte toe en een verdere veilige tocht
  2. Charles:
    22 juli 2015
    Ik sluit me bij Wil aan. Stoer hoor, al 580 km. Kan me ook indenken dat die plek 'speciaal' is voor jullie. Zet 'm op verder!
  3. Astrid en Kees:
    22 juli 2015
    Petje af. Goeie benen en moraal, om in wielertermen te blijven, toegewenst van ons!
  4. John en Marian:
    23 juli 2015
    Wat een belevenis zal deze tocht zijn in vele opzichten voor jullie. Geweldig leuk geschreven en daardoor erg leuk om jullie te volgen. Geniet van deze mooie tocht!!
  5. Peter:
    Thnx lui. Goed bezig jullie. Leuk om t mee te mogen maken. Grtz
  6. Jan:
    Hoi biesiekletters,
    Dacht even Slowaakse, verkeerde afslag. Mooi lui, dit soort ontmoetingen, geweldig. Met de auto raas je er voorbij. Maar nu puur.
    Gr Jan
  7. Carla: