Hasta luego espangna

17 juli 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Wachtend in de vertrekhal nog even een update...ook een beetje om de tijd te doden. De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht in Muxia zon 30 km ten noorden van Fisterra. Muxia vervuld ook een belangrijke rol in het in het st jacobus verhaal...zijn ontzielde lichaam zou in een stenen boot op haar kust zijn aangeland.
De grillige rotskust met bijzonder gevormde stenen hebben al eeuwen lang pelgrims naar deze plek geleid.

We hebben heel wat uurtjes op de rotsen doorgebracht starend naar de oceaan en het machtige spel van de enorme golven en licht met het opspattende zeewater in de harde wind die er staat.

Gisteren dan toch weer terug naar santiago per bus...galgen (tapas) maaltijd in onze favoriete tapastent -bispo-
Het was de camino vd muziek en we sluiten dan ook swingend af met een live optreden van adrian costa & the heartbreakers en pat thomas & kwashibu area band (ghana)....

Het was een mooie camino......

1. Fred van Gooswilligen:
    17 juli 2017
    Goede terugreis, jullie vliegen dadelijk terug, binnen twee uur zijn jullie in Nederland , kijk naar beneden en zeg tegen elkaar daar hebben we gefietst, mooi he, hebben we goed gedaan.
  2. Wil Vollering:
    17 juli 2017
    Dat is een mooie afsluiting van de enorme inspanning die jullie achter de rug hebben. Een prestatie om trots op te zijn. Vandaag (maandag 17 juli 2017) met het vliegtuig terug naar het mooie kikkerland " Nederland". Geniet van de reis en en ik denk dat het ook fijn zal zijn om weer thuis te zijn.
  3. Charles:
    17 juli 2017
    Jullie hebben (weer) een topprestatie neergezet.
    Goede thuiskomst en hopelijk kunnen jullier er nog een hele tijd van genieten.
  4. Paula:
    17 juli 2017
    Een laatste reactie. Misschien zijn jullie nu al weer heerlijk thuis.En er komt een mooie hete week aan,om de hitte van jullie tocht af te leren.
    Heerlijk nagenieten en je zonen weer te zien.
    Dag,dag dag, Paula
  5. Joop:
    17 juli 2017
    Bienvenido a casa, Peregrinos robustos!
    Het zit er weer op. Jullie zullen een tijdje nodig hebben om weer te wennen in Oud-Beijerland. Niets zal het zelfde zijn maar jullie hebben het samen toch maar mooi geflikt! Ik heb jullie verhalen met grote belangstelling gelezen en in gedachten reisde ik mee. Ik zal het verder zonder jullie belevenissen moeten doen maar over 6 weken zit ik er zelf. Jullie waren in Muxia. Een deel van de film "The Way" speelt zich daar af. Een echte aanrader om gedurende twee uur met elkaar op de bank te gaan zitten en de film te bekijken. Groeten vanuit een zonnig Puttershoek. Joke & Joop