au revoir en ooievaar

20 juli 2015 - Sierck-les-Bains, Frankrijk

Bijna een week onderweg. We realiseren ons dat er op een reisblog geblogd moet
Worden.ook realiseren we ons dat hier en daar de chronologische volgorde een beetje zoek is. Hadden jullie moeten vertellen van de leuke vertrekdag waarbij we door de -wensambulance- onder kabaal van zwaailicht en sirene de wijk werden uitgejaagd... voorzien van veiligheids- hesjes met demeter logo.

20150714_161922

op de veerpont kwam de veerman het tolgeld teruggeven nadat hij antwoord had gekregen op zijn; wa is da allemoal veur... ook aan de overkant gaf een mede reizigster spontaan 2 euro aan marien...heb er vast een beetje zielig uitgezien...
inmiddels de ijssalon op de Vaalserberg voorbij... hoeven dus niets te faken.

20150715_115544                           20150715_112240

Ook even voor de duidelijkheid: Elly kreeg een teddybeer van de stichting Ambulancewens zoals ook alle patiënten dat krijgen... de beer misdraagt zich onderweg door heel veel aandacht te vragen en is inmiddels vaker onder de kin gestreeld dan marien.

de Ardennen achter ons en begin van de Vogezen voor ons- dat wordt veel witte wijn drinken ;-)- drinken doen we erg veel -sans alcohol-

20150718_153508

eergisteren een liter ice tea bij de lunch elk en nog hoorde je het sissen. Ook zien we hier plenty ooievaars er lopen er soms wel 10 in een weiland te struinen.

alle buurtjes bedankt voor het uitzwaaien ( en fam natuurlijk ook) het heeft ons heel goed gedaan. Gaan we nu even de bovenbeenspieren uit de knoop halen on der de warme douche .af en toe schieten we een plaatje naar de blog het in de tekst plakken gaat niet zo makkelijk op dit moment.

1. Joop:
    20 juli 2015
    allo, allo Vosges, comment ca va?
    hallo lui. Jullie zijn in de Vogezen. Uit eigen waarneming kan ik melden dat het een schitterende streek is en je kan er goed eten. Zuurkool met fazant en dan een koele Riesling, daar kan je best voor om rijden. Als toetje kan ik jullie Munster kaas aanbevelen. Jullie gaan richting het mooie weer. Regelmatig water drinken en veel calorie rijke maaltijden houden de conditie op peil. Ik gedachten ben ik steeds bij jullie en denk dan terug aan onze gemeenschappelijke belevenissen. Hou het kompas voorlopig op pal zuid. Bon voyage et au revoir! Joop Kortekaas
  2. Mariëlle Pickkers:
    21 juli 2015
    Fijn dat het jullie goed gaat! Ik kan jullie vertellen dat ook de Bilt meeleeft met jullie fietstocht. De eerste artikelen in de krant zijn verschenen. De Biltse courant en de Vierklank. Beiden heb ik naar jullie opgestuurd.
    Lieve groet mede namens alle Demeter medewerkers!!
  3. Jan en Joke van Orsouw:
    21 juli 2015
    Hallo bikkels, wat is het leuk om jullie via deze blog te volgen. Zo spannend weergegeven wat jullie onderweg beleven. En al aardig wat kilometers in de benen. Geniet van de reis en wij wachten in spanning op het volgende verslag.
    Groet van Jan en mij.
  4. Jan:
    Hallo Biesiekletters,
    Vogezen daarna de Jura. Als ik het blog lees is de moraal hoog houden zo. Mijn raadt opgevolgd dat Frankrijk een goed wijn land is? Ik snap nu ook de beer. A demain
    Gr.
  5. Carolien Rhebergen:
    22 juli 2015
    Heel veel succes van Radio Hoeksche Waard.. wij volgen jullie .. mail me dat we jullie een keer kunnen bellen in een uitzending.. Groetjes Carolien Rhebergen
  6. Caroline:
    29 juli 2015
    Hoi Elly en Martien...... wat zijn jullie goed bezig! Ik zag jullie reis in het Kompas.... Geweldig! Geniet van jullie reis en ik ga het blog volgen hoor!
    Groetjes Caroline Nieuwkerk.
  7. Joop:
    16 augustus 2015
    Hallo Beijerlanders. Jullie avonturen verslind ik dagelijks als er een berichtje is binnengekomen. het verbaast mij in hoge mate dat jullie zoveel kilometers op één dag kunnen afleggen. Vorige week hebben wij nog een "rondje Brabant" gefietst 65 km, en dat vond ik al meer dan genoeg. De enige "Cols" waren de opritten van de Moerdijkbrug en de Haringvliet brug en dat vond ik al flink. Het is nu nog maar een stukkie en dan is jullie einddoel bereikt. Is het Vaticaan al op de hoogte dat jullie er aan komen? Hou vol! Joop Kortekaas