Trauma beer -beach beer- of biets beer

18 juli 2015 - Sierck-les-Bains, Frankrijk

Internet is nog niet zo eenvoudig onderweg zo is gebleken, althans voor ons niet. Op de blog geef ik op de kaart aan waar we zitten... dat zou moeten werken. We zijn momenteel in Frankrijk geland. Zij het net over de grens met Luxemburg. Het plaatsje heet Sierck-les-Bains. Vandaag 85 km gereden. Vorige dagen wat minder i.v.m. stijgen en dalen. Vinden het nog steeds leuk en spannend. In het bos scoorde Elly gisteren met de collecte beer (zeg maar bietsbeer) € 14 van een paar passanten.... Het is ook snikheet.. Soms 30 +. Hadden dinsdagavond een mooie ontmoeting in de trein met rolstoelster en mantelzorger.... bijzonder (en 20 € voor de biets beer) ;-)

De beer zit parmantig achterop en trekt de nodige aandacht. Veel meer dan de roodverbrande knieën van marien. Onze missie is met wisselend succes in Duits Engels en Frans gedeeld met wie er maar naar vroeg...moet Elly daar soms zelfs wat  in remmen ;-) .....

De visitekaartjes met het blogadres vinden gretig aftrek. We zijn benieuwd of dat nog wat oplevert....

Het klimmen en dalen is best pittig. Het lijkt wel alsof we de hele dag interval training aan  het doen zijn. Aan het eind van de fietsdag heb ik bovenbenen van staal zo lijkt het. Maar gelukkig herstellen we goed...

1. Tineke Haspers:
    18 juli 2015
    Hoi Elly en Marien, Leuk om weer een stukje reisverhalen te lezen en fijn dat het jullie goed gaat ! Succes met de volgende etappe en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes.
  2. Charles:
    18 juli 2015
    Hoi Elly, hoi Marien,

Jullie zijn al vertrokken intussen, wij met terug van vakantie maar willen jullie een heel voorspoedige trip wensen. Veel sterkte met al die bergen!
  3. Paula Terwiel:
    19 juli 2015
    Marien,je zal toch een lange broek aan moeten.Met steeds meer verbrande knieen kom je niet ver.succes,Paula
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    19 juli 2015
    De eerste bergetappes hebben jullie al gehad en dat bij die hitte, complimenten ! Leuk om jullie d.m.v. het blog te volgen. Succes hoor !
    Peter blijft solidair met jullie, hij begint deze week ook met zijn "bergetappe". Groeten voor jullie en succes voor "bietsbeer".
  5. Jan:
    Hoi Elly en Marien,
    In Frankrijk dus de zware Ardennen etappes goed doorstaan. Biertje smaakt niet zo als ik naar het gezicht van Marien kijk. Weet je dat ze Frankrijk lekkere wijn hebben!
    Groet.
  6. Jan en Petra:
    19 juli 2015
    We willen jullie heel veel succes wensen in jullie volgende tochten. We blijven via jullie blog op de hoogte ! Groetjes, Jan en Petra
  7. Arjan & Lisette IJsselstein:
    Hoi Elly & Marien,
    Wat leuk om in jullie blog te lezen hoe het gaat. We willen jullie nog veel succes wensen en we blijven jullie volgen!