Laatste loodjes, vijf voor twaalf - twee voor twaalf- & Grand Depart…

12 juli 2015 - Oud-Beijerland, Nederland

Moest het even opzoeken… maar het is toch loodjes… wat ik ook moest opzoeken: het is 5 voor twaalf ,  (want 2 voor twaalf is een spelletje) - het gaat nu dus wel echt bijna gebeuren onze Grand- Depart……die voorafgaat  aan onze proloog die we in Maastricht gaan rijden.

Inmiddels is ons langzaam duidelijk aan het worden dat er ook voor ons een soort Tour-karavaan op gang komt. De afgelopen anderhalve week is er best veel op ons afgekomen. Zo is- nadat we uit beleefdheid de beide stichtingen hebben geïnformeerd over wat we gaan doen- een toezegging gekomen dat er as. dinsdag 14 Juli bij vertrek om 16.45 uur bij de veerpont van Oud Beijerland naar Rhoon, een Ambulance van de stichting ambulancewens en een vertegenwoordigster van Hospice Demeter aanwezig zullen zijn om ons uit te zwaaien evenals een aantal familieleden en bekenden. Verder is de (lokale)  pers op het spoor gebracht van onze plannen en werd er een leuk artikel geplaatst in “het kompas” en is er een toezegging van de lokale Biltse “ Vierklank ” over een publicatie. Ook werd er een heus radio interview gegeven aan radio Hoeksche Waard…….(hebben jullie geluisterd ?:) Dus worden we zo bekend als de bonte hond in heel de HW en omstreken. Dan hebben nog zoons en schoondochters berichtjes geplaatst op hun facebook pagina’s  hetgeen gelijk de bezoekersaantallen op ons reisblog omhoog stuwt dit alles natuurlijk in de hoop dat dat ook wat extra -pecunia (latijn)- op gaat leveren.

Ook latijn is : Crescentem sequitur cura pecuniam - met het geld groeien de zorgen, en dat zijn dan meer de zorgen of we het wel gaan halen -we hebben verwachtingen gewekt-… als we stranden op de Vaalserberg durven we niet meer naar huis de komende weken. We zijn nog niet badend in het zweet wakker geworden maar toch… als het mis gaat zullen we (a la de apollo ruimtevaart complot-theorieën) gewoon vanuit een Italiaanse ijssalon “apollo”  in Maastricht verslag doen van het eeuwig ijs op de top(ping) van een berg(slagroom)

Dat het in onze omgeving ook meer gaat leven merken we aan gesprekjes op sportschool (elly) en werk(marien).Zo zijn er op het werk ineens gesprekken met (collega) dames die lachend informeren naar hoe het nu precies zit  met die zeem en die fietsbroek en of mijn benen soms gewaxed moeten worden…hulp daarbij is aangeboden van alle kanten ineens…  :-/

Er zijn ook enveloppen met giften , lieve telefoontjes en berichtjes en zelfs cadeautjes

20150711_160416           20150701_203912

Af en toe moeten we onszelf even goed voorhouden dat we ook gewoon op vakantie mogen…..enfin -go with the flow-  is het devies nu en dat is absoluut geen latijn.

Rest ons jullie voor nu allemaal te groeten en te bedanken voor alle support in welke vorm dan ook ! we gaan lekker fietsen en zien jullie allemaal over een paar weken weer.

Peter & kids:  veel kracht en sterkte de komende weken (we volgen jou ook!)

Arrivederci ! ciao !

IMG-20150714-WA0000

lisa-monique-frank

1. Paula Terwiel:
    12 juli 2015
    Heel veel succes en kom gezond weer thuis.
  2. Addie Lubrecht:
    Lieve Elly en Marien,
    Ik wens jullie veel succes bij jullie eigen Giro d' Italia. Ik hoop dat jullie van de reis kunnen genieten en ook al stranden jullie op de Vaalserberg of in de ijssalon, het feit dat jullie dit willen gaan doen verdient al heel veel respect!!!!!
  3. Angela Vita:
    Hoi Elly en Marien,
    Wil even via deze weg laten weten dat ik het top vind wat jullie gaan doen. Respect daarvoor en wat mooi om op deze manier Demeter en Stichting Ambulancewens van hopelijk een mooi bedrag te kunnen voorzien als dank voor hun fantastische zorg voor Monique en vele anderen.
    Ik wens jullie heel veel succes toe, fijne weken en veel mooie avonturen
    Ik volg jullie graag via dit blog. Zet h'm op!
    Groetjes,
    Angela Vita
  4. Wil Vollering:
    13 juli 2015
    Gaat jullie lukken en als je terug bent dan krijg je het weer druk met het schrijven van een boek om alle belevenissen vast te leggen en verder te delen.
    Tot dinsdag en veel pasta eten hoor.
  5. Joop:
    El en Marien,
    jullie gaan een fantastische tijd tegemoet. Was Santiago al een hele onderneming, deze mag er ook zijn. In Santiago heeft Elly tijdens de dienst in de afgestampte kathedraal een stuk tekst uit de bijbel voorgelezen. Ik reken erop dat zij dit huzarenstuk in het Vaticaan gaat herhalen. Ik wens jullie een voorspoedige reis en veel mooie ontmoetingen. Buen Camino y Buen Viaggio Joke en Joop Kortekaas
  6. Angel 3:
    13 juli 2015
    Hallo Marien en Elly, nog 1 dag...Ik wens jullie een fantastische reis, heel veel succes en plezier onderweg en in Italië. Geniet ervan!
  7. Titia:
    Lieve Marien en Elly,

Nog 1 dag tot vertrek, reuze spannend!!! Ik leef met jullie mee en denk aan jullie vanaf mijn vakantieadres. Goede "start" morgenmiddag en jullie kunnen het! (Ik weet het zeker)
    Geniet van dit mega avontuur.
    Groetjes
  8. Gemma en Frits:
    13 juli 2015
    Hallo Martien en Elly, wij kennen de route tot en met Luxenburg. Pittig!!! Heel veel succes en volgen met spanning jullie verhaal. Toi toi toi . Gr
  9. Annie:
    14 juli 2015
    Vandaag gaat het echt beginnen! Heel veel succes, het gaat lukken, we weten het zeker!! We zullen jullie volgen.

Groetjes van ons
  10. Adrie en Hannie:
    14 juli 2015
    Marien en Elly. Vanmiddag gaat het beginnen. De reis naar Rome op de fiets. Een geweldige fietstocht. Heel veel succes en we blijven jullie volgen.
  11. Renée Gerretse:
    14 juli 2015
    Ondanks het beladen karakter van deze reis hoop ik dat jullie ook genieten van deze uitdaging! Wens jullie alle goeds en mooie ervaringen onderweg!
    Kijk nu al uit naar jullie volgende verslag want het leest uitermate lekker weg!
  12. Astrid Knippenburg:
    14 juli 2015
    Goedenavond, vandaag , en dat jok ik niet kijk ik voor het eerst naar jullie Blog! Hoe toevallig dat jullie vandaag zijn vertrokken! Kanjers dat is wat jullie zijn, en hoe mooi om te lezen dat iedereen en van alles uit de kast wordt gehaald om jullie een hart onder de riem te steken!
    Ik ga vanaf vandaag jullie op de voet volgen( en dat is weer een grappige verspreking nu jullie eens niet gaan lopen maar fietsen) heel veel liefs Astrid Knippenburg
  13. Arnold en Thea van Dinther:
    16 juli 2015
    Hallo Toppers, Het begin is gemaakt, de reden voor deze tocht en het goede doel waarvoor jullie rijden bekend, nu kunnen we jullie alleen nog heel veel succes wensen , blijf gezond, vergeet niet om te genieten van jullie tocht en weet dat we in gedachten en via dit blog met jullie meereizen !
  14. Peter:
    18 juli 2015
    Hoe gaat ie nu? Grtz
  15. Marrie:
    19 juli 2015
    Vandaag de Vierklank gelezen, wat een indrukwekkend verhaal. Ook mijn man overleed een paar jaar geleden in hospice Demeter aan longkanker en ook hij was een gezonde vijftiger die binnen 5 mnd overleed. Het voelt goed om ter nagedachtenis aan een overleden dierbare iets te doen. Heel veel succes op de pendalen en ik blijf jullie volgen !