China? nee...Siena

13 augustus 2015 - Pienza, Italië

In greve wakker geworden in ons fraaie B&B annex appartementje.hebben het gevonden in de enige straat die omhoog loopt met 15% ( zucht...) gelukkig was het maar 150 meter. De beloning is een fraai uitzicht op de wijngaarden van chianti. Smorgens werden we verwacht voor het onbijt op een iets hoger gelegen terras. De heer des huizes is een voortreffelijke gastheer en hij zorgt dat het ons aan niets ontbreekt.na deze droomstart van de dag storten we ons naar beneden de straat uit.... de route geeft steeds fraaiere beelden van het toscaanse landschap met hoge vliegendennen met stammen van soms wel een meter dik. Ook de cipressen komen steeds vaker in zicht. Hier is toscane mooi groen.ook is toscane flink heuvelachtig en we moeten dus weer flink aan de bak. We komen zelfs op een deel waar de verkeersborden 15 % aangeven. Ik heb vandaag echt een paar keer moeten afstappen en lopen.Elly houd het langer vol.

Smiddags om 1630 komen we in Siena aan een grote stad van het formaat pistoia. Ook naar de camping moet nog even geklommen worden.waarom leggen ze die dingen altijd aan boven op de berg?

We kunnen lekker even zwemmen maar niet zonder dat elly eerst een badmuts heeft moeten kopen....marien mag zonder...maar dat komt omdat hij vanmorgen in een ieniemienie dorpje bij de plaatselijke barbier zn laatste beetje haar heeft laten millimeteren. ( er staat nu nog voor 5 euro op)

Volgende morgen ingepakt en met beladen fietsen sightseeing gedaan in de binnenstad. Wat een sprookjesachtige stad met de fraaie met zand bedekte piazza del campo....ook de fraaie zuurstokroze pilaren van de kathedraal met een front van suikerwerk frutsels en beelden...indrukwekkend. we komen onze leidse fietsers van de slugenpas weer tegen.dat zal de laatste keer zijn omdat zij vanaf siena een andere route naar rome gaan volgen.we nemen afscheid en besluiten verder te gaan.

Even buiten siena moeten we een keus maken op een tweesprong en maken natuurlijk zoals later zal blijken de verkeerde keus. We klimmen ons het snot voor de ogen en zijn verbaasd als even later het leidse stel ons achterop rijd en ons passeert. ...we hadden toen toch wel gealarmeerd moeten zijn...

we rijden van ons plattergrondje af met de gps als enige gids...afgedraaid komen we op een camping aan in casciano di Murlo.als we inschrijven bij de aardige camping mevrouw kloppen de leidse sleuteltje op het raam reeds gehuld in badkleding.... we hebben toch een stuk gereden van de route van reitsma s route....

1. Paula Terwiel:
    14 augustus 2015
    Houdt vol,je bent zo in Rome!!!! Jullie doel. En dan de verdiende ontmoeting met Carla.
  2. Marja en Edward:
    14 augustus 2015
    Nog even aanzetten en jullie doel is bereikt!!
    Wat een kanjers zijn jullie
  3. Tosca:
    14 augustus 2015
    Vandaag veel in gedachten bij de families van Dinther en Terwiel. Vandaag 4 maanden geleden....... die lieve Monique, het blijft zo onwerkelijk. Zojuist de mooie foto van Monique op facebook gezien ( door Lisa geplaatst) en nu juliie wonderbaarlijke reisavontuur er achteraan. Een lach en een traan of eigenlijk andersom. Op naar Rome!
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    16 augustus 2015
    Hebben vandaag veel aan Monique gedacht maar ook aan jullie, Nog even volhouden dan hebben jullie je doel bereikt voor en met haar !
    Kom op berggeiten, jullie hebben bewezen dat jullie het kunnen XXX
  5. Elly.v.d.Zanden:
    16 augustus 2015
    Lieve Kinderen
    Diepe bewondering voor jullie wat een kanjers geweldig.
    groetjes Tante Elly Oom Wim.