Trainingsrondje 3

13 juni 2015 - Oud-Beijerland, Nederland

Zaterdagmiddag per fiets even op bezoek bij zwager en schoonzus Wil & Ineke in Spijkenisse.  Aanleiding is mede de komst van Peter die wat kleding en dergelijke van Monique komt brengen die beide zussen- maar eventueel ook de nichtjes kunnen “ inventariseren”. Een beladen klus en de tassen hebben vast veel zwaarder gewogen dan de inhoud van de kleding alleen….

Ook niet onbelangrijk is de belofte van een lekkere BBQ !

Ondanks die lege plek aan de tafel hebben we het wel gezellig. Peter heeft zich een tijdje in de tuin kunnen bezinnen op deze plek die voor Monique en hem zo belangrijk is- en is geweest. Voor het vertrek hebben we het over een onderzoek dat Peter van de week zal moeten ondergaan i.v.m met zijn darmklachten. (we zijn -onuitgesproken- bezorgd)

Zondag 07/06 Met de trein das pas fijn !

Ken je dat ? je bent op jacht op die site die kennelijk heel Nederland al voor jouw heeft ondekt : Vakantieveilingenpuntenel na 10 keer miskleunen heb je uiteindelijk de veiling gewonnen en scoort een hotelovernachting met ontbijt voor een leuk prijsje. Vervolgens ligt bij ons zo’n bon dan wel eens maanden naast de printer… De bon gaat verlopen in Juli dus moeten we deze voor ons grote avontuur nog even inwisselen. Dan blijken bij het reserveren vaak pas alle voorbehouden die er aan zijn verbonden …. Alleen van maandag tot donderdag overnachten alleen 3 sterren hotel (en bij een ster meer bijbetalen) alleen geselecteerde hotels etc etc. nou ja…

In ons geval is een hotel in Apeldoorn de meest geschikte optie, daarom plan gevat dit te combineren met een RBR trainingsrit (RBR:Ritjebuitenderegio). We fietsen zondagmorgen dus met de gevulde fietstassen naar Rotterdam CS. We maken ongewild een omweg en na 25 km staan we voor het prachtige nieuwe station. Bij de servicebalie even fietskaartjes kopen en dan naar de trein. In Rotterdam gaat dat hartstikke makkelijk dankzij ruime hal en ruime liften – no problemo-

Wel problemo zijn er op het spoor want in het weekend wordt er druk gewerkt tussen Gouda en Utrecht- en Utrecht en Amersfoort. Daardoor hebben we een extra overstap in Utrecht maar dat is niet zo erg , is ook een mooie oefening want in Juli gaan we ook eerst met de trein naar Maastricht en daar pas beginnen. (dat geeft een mooie winst in vakantiedagen die we liever onderweg of in Rome gebruiken). We hebben wel ondervonden dat je op heel veel verkeerde perrons terecht kunt komen (ook met de fiets)

We stappen uit in Amersfoort en sturen een whatsappie / foto naar Remy & Tessa van de (een) Amersfoortse Kerk in het centrum (weet ff de naam niet) We ontkomen natuurlijk niet aan een kortstondig bezoekje aan onze 2 Amersfoortse keien en kunnen meteen hun mooie balkon / lounge set bewonderen. Gelukkig zien we dat er nog voldoende ruimte overblijft voor de BBQ

20150607_125937    20150607_130552        IMG-20150606-WA0004

Daarna gaat het in rap tempo richting Apeldoorn want we moeten nog wel even 40 km fietsen… als we een broodje eten op een plekje langs de weg naar Voorthuizen krijgt Elly een berichtje van (andere) Tessa en Luuk ( de Bredase kei-en ) Tessa is afgelopen nacht bevallen van een wolk van een zoon : Dante ! wat een heerlijk nieuws- alles goed gegaan met moeder en kind -tien tenen en tien vingers-…. mooi

IMG-20150613-WA0001

Na een heerlijke fietstocht rollen we letterlijk het hotel binnen aan het einde van de Soerenseweg die wel een kilometer of 2 naar beneden afloopt. Fietsen mogen in de vergaderzaal achter slot en grendel en uit de fietstas van Elly komt een lekker flesje rode wijn. Heerlijk even dobberen in het bad en daarna lekker gegeten. We gaan al vroeg naar bed want van al dat trainen (en de wijn) barst je van slaap ‘s-avonds…

Maandag

Mijn jeweetweldag van vrijdag mogen omzetten naar vandaag. Dus lekker wakker worden zonder wekker en dan aan het onbijtbuffet. Dat is wel een heerlijke start. Na het onbijt weer op de kamelen en we besluiten om naar Arnhem te fietsen, het plan is daar de trein weer op te zoeken en dan te reizen naar Breda, vervolgens gaan we proberen om van daar naar huis te fietsen… maar eerst fietsen we nog even langs een bijzonder plekje bij Eerbeek en brengen een groet aan Koos -  Elly’s vader.

IMG-20150613-WA0000

35 km verder op het station in Arnhem ( nog een beetje bouwput maar is ook mooi aan het worden hoor) zoekt Elly een bijpassende trein bij haar fietstassen uit…

20150608_124709

Als we die eenmaal gevonden hebben wordt er op het balkon naast de fietsen gelunched. Stressmomentjes zijn er als de conductrice steeds op tussenliggende stations uit de deuren wil stappen waar onze fietsen staan… blijf ze maar omzetten. Ook in- en uitstappen is steeds ff spannend met alle tassen etc.

Eenmaal in Breda (alweer zo’n mooi station) snel de route weer gevonden. In het buitengebied hebben we stijf de noordenwind tegen. Het is niet koud maar je moet wel flink trappen zeg!  Ook nog lange polderweggetjes met kinderkoppies van het type Luik-Bastenaken-Luik. Het lijkt lastig om bij de Moerdijkbrug te komen wat het fietspad blijft maar omwegen maken… maar uiteindelijk vinden we het toch.

20150608_163452

Na de Moerdijkbrug weer op wat bekender (fiets) terrein en na de kiltunnel fietsen we het Nationaal Landschap de Hoeksche Waard binnen en koersen aan op de parel daarvan: Oud-Beijerland.(..)

Na totaal 104 km vandaag ploffen we –voorzichtig- neer op de bank vanwege de zere billen…