Minder dan 2 maanden te gaan tot D-day !

20 april 2017 - Oud-Beijerland, Nederland

Hoog tijd dus om met  Pasen een fiks trainings weekend in te lassen. Als oefenterrein is dit keer de provincie Drenthe uitgekozen, we hebben namelijk wel eens ergens gelezen dat het daar een fietswalhalla zou zijn en dat willen we dus wel eens met eigen fietsband onderzoeken.

Op vrijdag vertrokken met vol beladen fietstassen richting NS station Rotterdam om vandaar met de trein naar Assen te gaan. We hebben mazzel dat we daar zonder overstap worden afgeleverd. De kortingkaartjes van Kruidvat en/of Hema zorgen ervoor dat we lekker goedkoop reizen want zoals een echte Drent zou zeggen;  “Zunig, bessien, zunig, want het jaor is laank”

We hadden ons voorgenomen om met de tent te gaan maar de weersverwachting voor de komende dagen gaf dat er grote kans was op vorst aan de grond en daar zijn onze slaapzakken- (en wijzelf ook-) niet op berekend. We hebben op de valreep een trekkershut+ kunnen reserveren op camping “midden drenthe” in het alom bekende Zwiggelte (?) voor kenners… ligt vlakbij Westerbork.

De plus van een trekkershut+ bestaat uit het feit dat er stromend(koud) water is – een koelkast- een vierpits gasfornuis-  vijf slaapplaatsen en last but not least een KACHEL !!

En dat zal de komende dagen geen overbodige luxe blijken.

20170415_103453

De reis verloopt voorspoedig en even over half een fietsen we van Assen door het drentsche land in de richting van onze uitvalsbasis voor dit weekend. Het is prachtig weer “hollandse luchten”  volop blauw, zon en jagende witte wolken… Het is hier voor ons gevoel ook kouder dan waar we vanmorgen vertrokken of komt dat door de lange zit in de trein?

20170417_140426

Als we om een uur of half drie aankomen op de camping hebben we vandaag toch nog bijna 50 km afgelegd. We installeren ons in de hut en stappen dan weer even op de kamelen om bij de supermarkt nog wat inkopen te doen voor de komende dagen.

De (paas) dagen worden verder gevuld met het rijden van knooppunt routes en we moeten inderdaad bekennen dat Drenthe een prachtige fiets provincie is.

Je komt er de mooiste- (en vreemdste-) dingen tegen zoals deze variant van een Hunebed (?)

20170415_135918      20170416_162152

Het had echter wat warmer mogen zijn en -op de weg terug op zondag naar Zwolle- ook wat droger. Al met al maken we ruim zo’n 260 km deze dagen dus das lang niet slecht voor een eerste training

20170417_110641

1. Carla:
    20 april 2017
    Mooie tocht en....wat een doorzetters zijn jullie!!!!!!
  2. Wil Vollering:
    20 april 2017
    Jammer dat het weer wat tegen zat; niettemin een mooie fietstocht en een upgrading van de conditie. Voorzichtig met de kamelen, want ze moeten nog een grote prestatie leveren:)
  3. Ineke:
    Veel plezier!!
  4. Astrid en Kees:
    20 april 2017
    We hadden het er 2e paasdag tijdens een wandeling over dat jullie vast en zeker aan het trainen waren, we vonden het koud en winderig. Dus petje af voor de km's die jullie gemaakt hebben.‍♀️
  5. Joop:
    20 april 2017
    Hallo Kanjers. Leuk te horen dat jullie weer goede voornemens hebben. Wij zelf, Joke en Joop, vliegen eind mei naar Madrid waar een auto klaar staat. We rijden dan een route langs Parador hotels die zijn ondergebracht in voormalige kloosters en kastelen. De trip heet: “Gredos Natural Reserve and Monfrague National Reserve Route”. In september ga ik met mijn loopmaatje de Caminho Portugues lopen. Daarna is het voor mij genoeg (denk ik). In beide gevallen zullen we elkaar niet treffen in Santiago maar wellicht zien we elkaar op zaterdag 22 april in Middelharnis. Ik wens jullie een zeer goede voorbereiding en ik volg jullie via de website. Hasta la Vista, Buen Camino!
  6. Annie:
    21 april 2017
    wat geweldig om weer te beginnen ,wij wensen jullie heeeeel veel succes
  7. Arnold en Thea van Dinther:
    21 april 2017
    Jullie zijn echte bikkels hoor, kou , regen en wind die trainingen worden gemaakt ! Ja Drenthe is heel mooi om te fietsen hé , daar hebben wij ook heel wat af gefietst. Succes met de voorbereidingen en hartelijk gefeliciteerd met Lisa, 20 jaar alweer !
  8. Fred van Gooswilligen:
    21 april 2017
    Mooie oefening, beetje koud en nat begrijp ik, ik kan me de verhalen van jullie tocht naar Rome nog herinneren, daar was het soms beetje te warm, (dikke smile) maar dat maakt de tocht zo bijzonder dat je als fietser, altijd te maken hebt met het weer, zijn jullie nog/al lid van het Sint Jacob genootschap, je krijgt dan een stempelkaart voor 58 stempels, die je onderweg moet scoren, en het certificaat dat je de tocht heb volbracht, nog veel plezier met de voorbereiding, en het gaat jullie lukken om de bijna 2500 kilometertjes te rijden.
  9. Tosca:
    23 april 2017
    Wat leuk en gezellig om te lezen. Succes met jullie verdere voorbereidngen!!