Das niet lekker....

13 juni 2017 - Prunay-Cassereau, Frankrijk

Gisteren uit chartres vertrokken. Was nog even een dingetje...de was hing in het fietsenhok en marien zou het even halen... alleen heb je voor dat hok de sleutel nodig en voor de herberg toegang een cijfer code...na het afhalen vd was stond ik daar voor ern gesloten deur met elly's kleding op de arm te wachten totdat ze doorkreeg dat ik wel heel lang deed over het ophalen...enfin na 10 minuten heeft ze me binnengelaten.... dan chartres uit fietsen...ook niet eenvoudig mar uiteindelijk kwam alles toch nog goed.

Eerst nog even kijken in de st pierre kerk.heel oud heel erg nodig aan restauratie toe...wat we nog nooit gezien hadden waren soort -kiep - glas in lood ramen... kunnen ze dus openzetten als het erg warm is...

Onderweg komt het idee op om maar dodedierendata bij te gaan houden...het is niet te geloven hoeveel dode dieren er zoal op of aan asfalt of de berm geplakt liggen...merels 2 ...eekhoorn 1....egel...1 ( die was al hard dus telt voor dit jaar misschien niet mee) dieptepunt is een das 1... zn tongetje hangt uit zn bek...sneu gezicht....

Het is heet geworden in de middag en als we eindelijk de municipal bereiken met twee sterren hebben we 79 km op de teller... we gaan even shoppen in de oude stad maar moeten daarvoor wel flink klimmen....we duiken afloop even een terrasje op om even bij te komen...later op de camping gesprekjes met Nederlandse kampeerders die vroeger ook hebben gefietst of gelopen naar santiago....trouwens vanmiddag ook een ouder stel gesproken onderweg die wel zes kerr zeiden dat ze jaloers op ons waren....

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken...we worden eerst weer door de gids door het historische stadsdeel geleid met veel klimwerk en de nodige verwarring bij onszelf...ons ongeduld is snel verdwenen als we het prachtige kasteel zien en de oude binnenstad...ook komen we langs het toeristen bureau waar we onze dagelijkse tampon kunnen halen.... ( nooit gedacht dat ik dat zonder schroom aan een vreemde vrouw zou durven vragen als man)

Na een paar pittige klimmetjes vandaag aangekomen in prunay een camping die zo blijkt dit jaar is overgegaan naar een nieuwe eigenaar...sanitair is zozo maar de douche is lekker warm...tof is dat hij ook al is het restaurant gesloten zijn vrouw toch genegen is een maaltijd te bereiden...

We hebben lekker gegeten en voor morgenochtend zelfs een ontbijtje besteld.. ja hee...we hebben ook vakantie he.... ;-)

Morgen denken we Tours te bereiken