Franse slag

17 juni 2017 - Saint-Angeau, Frankrijk

Dit bericht moet een soort franse inhaalslag worden want we hebben al drie dagen geen berichten kunnen plaatsen. De eerste franse slag hebben we gemaakt in de kilometers....We zijn inmiddels Angouleme tot op 20 kilometer genaderd...

De tweede franse slag is dat we steeds meer gewend raken aan het vakantie ritme en aan de wijze waarop fransen hun campings onderhouden -met dezelfde slag-

De prachtige steden Tours en Chatellerault liggen inmiddels achter ons.Indrukwekkend allemaal....

De derde franse slag is de wijze waarop ik dit verhaaltje schrijf...ik had vanmiddag ook al eens gedaan in een uitgebreide versie echter vlak voor onze maaltijd die we gingen gebruiken in het camping restaurant ging het hele verhaal verloren door een domme actie van mij...en zeg nu zelf de eerste versie is altijd de leukste... ( geloof mij maar) dus deze wordt korter...

Vanmiddag voor de 2e keer deze week heerlijk een plat du jour genoten in een schilderachtig dorpje daar ...kunnen nederlandse restaurateurs een puntje aanzuigen ... en betaalbaar is het zeker...daarom dat zou wel eens de vierde franse slag kunnen worden... das ook makkelijk in de avonden eten we dan een stokbroodje...

Vanmorgen onderweg achterop gereden door een nederlands stel judith en henk uit vlijmen. Ze rijden op een knaloranje santos tandem met een bagage wagentje erachter het hele spul is we zon meter of 5 lang schatten we ...ziet er flitsend uit... later op terrasje samen koffie gedronken...ze zijn ook op weg naar SDC en hebben maar liefst drie maanden de tijd

Leuk gesprek gevoerd zij gaan op angouleme aan vandaag en willen daar een paar dagen blijven...wij hebben het vandaag voor ons doen rustig aan gedaan en stoppen na 59 km op een camping met een zwembad gerund door een nieuwe engelse eigenaar in st angeau...

Lekker even gezwommen heerlijk....

Morgen staat de rit om angouleme op de planning. We kiezen ervoor niet door de stad te gaan en de hoofdroute te volgen...

Gistern de 16e ter ere van timo' s verjaardag een eclair gehaald bij een boulanger en ter plaatse op een picknickbank voor een restaurant met onze eigen oploskoffie van genoten...bleek het restaurant gewoon open en kwam de patron onze bestelling opnemen ...dat was dus niet nodig( @ pien...hij zal wel gedacht hebben neerlandais ... Champions de radin)
Hij was niet boos en bood ons zelfs een stempel voor onze pelgrimspas...ook franse slag...

A bientot !

1. Jan:
    17 juni 2017
    Franse slag, lekker toch. Zo te lezen gaat alles goed. Houdt vol geniet van du vin.
    Gr Jan
  2. Joop:
    17 juni 2017
    Hola Peregrinos. Fijn te horen dat het jullie voor de wind gaat. Pluvius is voorlopig in geen velden of wegen te bekennen. Jacobus heeft het voor de komende dagen van hem overgenomen dus de zon schijnt zoals die moet schijnen.
    Het is nog zo'n 350 km tussen Angoulême en St Jean Pied de Port. Dus nog een dag of 5 a 6 en jullui zijn in Spanje. Leuk hoor! Na St J P de Port moeten jullie 1200 m omhoog en 200 m omlaag om Roncesvalles te bereiken. Het is wel een kuitenbijtertje weet ik uit eigen waarneming. In 1996 ben ik "over de weg" gegaan en in 1998 "door het land" en in 2009 heb ik er met Joke "gehospitaleerd". Het was een mooie tijd. Jullie moeten de groeten hebben van John Katoen. Vandaag (zaterdag) sprak ik hem. Het ga jullie goed en met veel plezier lees ik jullie avonturen. Buen Camino, Ultrea y Suseya!
  3. Ria Pons:
    18 juni 2017
    Die fiets valt inderdaad wel op. Leuk om anderen op deze manier te ontmoeten. Geniet van de verdere tocht en nog gefeliciteerd met Timo!
  4. Peter:
    19 juni 2017
    Stoer lui.
  5. Wil Vollering:
    Mooi verhaal Marien en Ellie. Goed om te lezen dat alles voortvarend verloopt en dat jullie je zo makkelijk aanpassen. Nog gefeliciteerd met Timo.
  6. Arnold en Thea van Dinther:
    21 juni 2017
    Hé stoere fietspelgrims, jullie gaan lekker hé bergje op en bergje af maar elke dag toch heel wat kilometers verder en dat met die hitte pffffff bewondering hoor ! Dan mag je jezelf ook wel eens verwennen hoor met een lekker etentje. Liefs van ons en alweer veel succes XX