Ghosttown & Oratorium

11 juni 2017

Gisteren uit de B&B vertrokken na een portie Franse pancakes. Kennelijk heeft het vannacht geregend maar wij hebben daar niets van meegekregen...te moe.

We fietsen in de komende dagen door iets wat wel de graanschuur van Frankrijk lijkt te zijn. We herkennen maïs tarwe gerst en groene dingen die mogelijk een erwtensoort zijn of zoiets ze hebben peulen en zichtbaar zijn een bobbeltje of vier. (Soja?) Ook nog groene dingen met een witte wortelknol en iets wat lijkt op asperge maar waar aan zon twintig peulen alle kanten op staan....tot zover het agrarisch nieuws...

We fietsen van de locatie zo ile de france binnen....heel veel verschil merken we niet ....nu ja de klimmetje nemen toe... voor wie dacht dat we tot aan de Pyreneeën over een strijkplank zouden kachelen ; mais non
We worden even getest met klimmetjes van 5 tot zeven procent met een enkele korte uitschieter naar tien...het gaat ons goed af en we kunnen blijven zitten, al gebruiken we wel veel water tijdens de inspanningen.

Klimmen is - Zo leren we ook nu weer... doseren en niet laten afleiden door
Wind zon insecten autos of zweet....

Na 79 km is de pijp leeg... we fietsen een paar km verkeerd voor een aangegeven camping conde sur vesgre en als we de goede weg vinden en ca 3 km vals plat omhoog hebben gereden komen we aan bij een camping die eindelijk eens een beetje normaal oogt dan zon caravanpark... ( wat zich daar allemaal schuilhoud...) wat wel opvalt is dat het erg rustig oogt...bij de acceuil blijkt waarom... de camping is gesloten.... pfff we zijn hardstikke moe...

Toch de camping opgelopen en stuiten op een zooitje houthakkers die gelijk beginnen te pruttelen.... na her opzetten van een zielig pelgrimsgezicht ( Elly) mogen we toch op een plekje blijven en krijgen een soort dixie in gebruik als sanitair gebouw. De camling is vanwege slechte staat van de aanwezige bomen gesloten tot nader order...

Douchen zit er niet in...op en lege zonnige achteraf plek wordt er bloot gedoucht met behulp van 2 liter spa flessen en bidons.

Na een nachtje in ghost town fietsen we richting chartres. We mamen een korte dag is het voornemen... ergens onderweg syaay een kerknd open...altijd goed voor het scoren van een tampon
We schukven aan in de bankjes...helaas blijkt day de door mij gevolgde franse cursus niet toereikend is voor de preek van de pastoor....na de mis vragen we aan hem om het kleinood...heeft ie in de andere kerk laten liggen....dan schrijft hij wel wat met de balpen...

Op tijd aangekomen in Chartres. Voor de hathedraal op een bankje gaan zitten om de fietsen in de gayen te houden ... elly gaat even naar binnen... xiverse toeristen spreken me aan...waarheen waarvoor en ehhh waarvandaan.

Elly komt op een drafje terug... een dienstdoende pastoor gaat stempels zetten.mrt stempel verdwijnen we naar een terras voor een koel drankje...daarna op naar de de auberge de jeunesse... en tot onze verbazing mag elly ook naar binnen (..)
Na wasbeurt van body en kleding lekker eten in de stad.na afloop zien we een koor de kathedraal ingaan.

Als toetje zin wr getuige van bijzonder concert van koor en orkest...bsetje oratoriumacbtig maar zo in deze inmense kathedraal to h erg mooi om mee te maken.

Morgen nog beetje rondkijken en dan tochtje van ca 40 km verderop.naar jopenlijk een normale camping....

Bonne nuit

1. Joop:
    Hallo Pelgrims,

jullie hebben de vaart er behoorlijk in. Parijs al ver voorbij en ook Chartres. Jullie komen in de buurt van Le Mans. Ga je nog een rondje rijden op dat circuit? Je haalt er wel de internationale pers mee, denk ik. Het weerbericht ziet er voor jullie voorlopig beter uit dan dat het was. Redelijke temperaturen en niet al te warm. Kijk wel uit voor zonnebrand want de zon geeft veel straling van een ongebruikelijk hoog niveau af dus pas goed op jezelf en smeer elkaar dik in. Vooral die knikker van Marien!. Jullie gaan in de richting van de Dordogne. dat is de "maag" van Frankrijk en je kan er erg lekker eten. Dat hebben jullie verdiend! Tot schrijfs! Joop en Joke Kortekaas
  2. Annie:
    12 juni 2017
    Hallo daar,na wat afzien soms alleen maar naar de mooie dingen kijken en maar doorgaan .
    Leuk die verhalen veel succes.
  3. Wil Vollering:
    12 juni 2017
    Wat is dat afzien; maar na regen altijd zonneschijn. Ik zal de Spa fabriek informeren over het alternatieve gebruik van hun water.
  4. Arnold en Thea van Dinther:
    Spa met bubbeltjes of plat water ? Hoe dan ook jullie waren opgefrist en op de normale camping extra lang douchen !! Hoeveel km. is de hele tocht ?
  5. Paula:
    12 juni 2017
    Leuk Chartres in mijn jonge jaren heb ik daar 3 maanden gewoond en iedere dag naar de kathedraal voor de mis! Nu niet meer voor te stellen. Zo'n 20 jaar geleden ben ik er weer geweest. Leuk,dat jullie daar nog wat rond gekeken hebben.En nu maar weer verder trekken.Al weer 10 dagen op de pendalen,jullie zijn pas aan het begin,houdt vol. Maar ik ken jullie,dat gaat lukken,groetjes,Paula
  6. Fred van Gooswilligen:
    13 juni 2017
    Hoi pedaalridders, wederom mooi verhaal, eh eh die spa actie zijn daar beelden van, misschien iets voor de ster reclame, ik heb een e-mail adres toegevoegd, kunnen we jullie verhalen volgens tijdens onze vakantie, in Frankrijk, en misschien zien we elkaar dan nog
  7. Berry:
    Hoi Marien en Elly,
    Ik zit weer te water tanden en jaloers te wezen bij het lezen van jullie blog. jullie hebben de vaart er flink in zitten vergeet vooral niet te genieten he!
  8. Karin van der Horst:
    13 juni 2017
    Wat een heerlijke verhalen!!! En ik kan je ze zo horen vertellen..hahahaha...ben je er toch een beetje
  9. Peter:
    Stoer lui! Succes verder
  10. Marja en Edward:
    13 juni 2017
    We genieten weer van jullie verhalen en hebben veel bewondering voor jullie fietsprestaties!!