Morgenstond....

8 juni 2017 - Nointel, Frankrijk

Morgenstond heeft goud in de mond....dacht ik toen we vanmorgen uit ons tentje kropen. Na ons verblijf hier op camping kunnen de sanitaire uitdagingen alleen nog maar vooruit gaan...
Even mijn telefoon van de vliegtuig stand halen (om batterij te sparen) en direct floepen er allerlei berichtjes binnen...reacties op ons blog verhaal van gisteren , (geen idee wat je bedoelde Paula maar ik zou stoppen met die sherrykuur )
Mailtjes van de energieleverancier en een aantal Whatsappies . Daarin attent gemaakt op een krantenartikel ...ik kan en wil verder via dit medium niet inhoudelijk reageren maar het is wel heel zuur dit te lezen ...
Het doel van deze reis is mede ingegeven om weer vertrouwen te krijgen in mensen en zeg maar de BV Nederland maar het
" goud in de mond " krijgt na het lezen van dat bericht eerder iets van " slechte adem "
En vertrouwen in de BV en in de mens zijn even ver te zoeken...

Het duurt tot een km of 5 na vertrek vandaag voor ik de opborrelende frustratie weer van me af affiets...heb besloten me in mn eigen coquille op te sluiten voor dit moment...

Ken je die Franse straatjes met van die troosteloze betonkleurige gevels in de zinderende zon....ineens is daar rechts tussen een rij een huisje verdwenen en heeft kennelijk een hobby - ist er een leuk tuintje van gemaakt met uitnodigend mals gras ... daar eten we knapperig stokbrood met Franse kaas en lekkere worst... rusten in de oase

Gisteren spraken we een meneer die op een stoepje voor de kerk in Nyon - waar we een stempel hadden gescoord -zat te wachten... of we geen helm droegen?... bij toonde mij op an telefoon een foto van zijn gezicht van februari jl. Na een botsing met een auto in een virage ...rauwe biefstuk... Vandaag de helmen juist op maat ingesteld en gedragen.

Vandaag passeren we compiegne en scoren bij de administratie van de kathedraal een tampon
Dat pelgrims moet lijden @ joop...
Hebben we vandaag ook weer meegemaakt... in tegenstelling tot regenbuien werden we vandaag droog gefhond zodat we nu allebei met een gloeiboei zitten in een B&B in het plaatsje courcelles vlakbij clermont.

Huishoudelijke mededelingen: we lezen alle reacties en willen jullie daarvoor bedanken heel leuk !
We gaan echter niet antwoorden anders dan in een mogelijk volgend verhaaltje..

Veel taal vouten (..) in het verhaaltje... komt soms door automatische spelling ding van de telefoon. De collega uit verhaal van gister heette Gerda van E.

Affiets werd 40 keer afgieten grrr
We gaan zo eten...

1. Paula:
    8 juni 2017
    Lekker ben jij met sherrykuur. Wat moeten de mensen wel denken van mij. Wel neem ik 'savonds een portje(""moet van de huisarts"" !!!!!!)
    Het weer is weer beter geworden,maar nog wel heel harde wind,maar dat zullen jullie zelf ook wel ervaren. Maar wat beleven jullie toch veel voor de zoveelste keer. Waar haal je de moed en kracht vandaan.tot volgende keer.Groet,Paula
  2. Jan:
    8 juni 2017
    Volgen jullie ook op de kaart. Zien welke route jullie volgen. Ik, Jan, ben een kaart freak. Gaat zoals te lezen goed. Vergeet de BV Nederland, geen energie steken in zaken die je niet kan beïnvloeden. Geniet van het moment. Wat een wijsheidHoud jullie haaks. Branden een kaarsje.
  3. Ruud:
    8 juni 2017
    Hallo Marien en Elly,geniet van je reis ,en draag je helm!!!
    tip;probeer je los te maken van onnodige informatie de ergernis is zonde van je energie .
    vaya con dios
    gr ruud
  4. Maddy:
    Hallo Elly en Marien,

Wat zijn jullie al een eind opgeschoten zeg! Jullie zitten al redelijk dicht bij Parijs. En jullie hebben alle weertypes al gehad, als ik het zo lees. Jullie zijn al helemaal geïntegreerd in Frankrijk, te zien aan het stokbrood onder de snelbinder!!! Veel fietsplezier! Groeten van Maddy, Dirk en Pim.
  5. Ria Pons:
    10 juni 2017
    Hallo Elly en Marien, mooi om
    zo met jullie mee te kunnen lezen. De foto van Rémy vind ik prachtig! Veel plezier verder. Groeten uit Tilburg