Lekker bezig geweest....

7 juni 2017

Beste allemaal...tijdje niet gelukt om via WiFi iets op ons blog te melden...proberen het nu met de nieuwe telefoon van Elly.

Eerste etappe verliep erg goed. Vrijdag uitgezwaaid door wil, ineke en - rustend pelgrim - Fred ( de buurman van) . Dit trio had stiekem een startlijn over de weg gespannen met vrolijke vlaggetjes met daarop de beste wensen voor onze tocht...superleuk.

We hadden toch niet zo geweldig geslapen vanwege telefoon perikelen en natuurlijk de gezonde spanning voor aanstaand avontuur. We waren dus ik dat we na het daadwerkelijke vertrek nu echt los mo hten raken van alle "zorgjes".

Op weg tussen puttershoek en s gravendeel ontmoeten we trimster...het blijkt collegaG

Gerda van E. We hadden elkaar niet herkend vanwege running cq fiets outfit.
We inspireren haar voor het maken van haar dagboek dat ze in schilderijen vat.
Ze schildert dingen die er die dag toe doe zeg ze... dat voelt goed... als je er voor een ander op een of andere manier toe doet...

Na een geweldige fietsdag eindigen we in B&B simpel en goed in Rijkevorsel. We worden daar ontzettend in de watten gelegd. Alles is werkelijk tot in de puntjes verzorgd. We hebben vandaag (vrijdag) 95 km op teller.

Zaterdag na een fantastisch ontbijt onze weg vervolgd. Greet en Frans zwaaien ons uit en we lachen ons rot als blijkt dat Frans een wegwijzertje naar santiago heeft geplaatst op de brievenbus...

Op hun ad iets bezoeken we de stad Lier en scoren onze 1e stempel bij het het toeristenburo. Het ding beslaat gelijk 2 vakken....Lier is een prachtige stad we kijken beetje rond en maken veel foto's.

Dan weer vlot verder.en na een heerlijke dag fietsen komen we in denderhouthem
Aan een klein stadje dicht bij Aalst.
We maken meer km dan de bedoeling was en stoppen na 117 km...pfff

We maken even sprongetje in de beschrijvingen....niet zeker of dit bericht wel " gelanceerd " kan worden... Vandaag woensdag 7 Juni zitten we op een -echte- Franse camping tussen de caravans in chiry-ourscamp vlabij noyon na 2 dagen ploeteren met tegenwind en slagregens...
Ook de eerste heuvels hebben we in de kuiten.... het gaat super met ons! ....

1. Paula:
    7 juni 2017
    Leuk weer foto's,maar moet je nu persé cimetière ook op de foto hebben.Wij hebben ook 2 dagen vreselijke storm en regen,maar ik zit droog in mijn huisje.
    Nogmaals de vraag,waarom er achter mijn naam aanpassen staat.
    Goede lange trip samen.Paula
  2. Wil Vollering:
    7 juni 2017
    Mooi verhaal weer; leuk om te lezen. Ondanks wind en regen zijn jullie niet uit het veld te slaan. Zoals je schrijft: het gaat super met ons. Hou dit vast en ik wens jullie windstilte, zon, en vlakke wegen toe.
  3. Joop:
    8 juni 2017
    Hallo peregrinos. Bedankt voor het mooie verhaal. Regen, regen en regen. Wat een ellende! Een Duitse pelgrim zei mij in 1996 op de Camino Francés "einen Pilger muss leiden". Nu, daaraan hebben jullie inmiddels ruimschoots voldaan. Gelukkig zijn de weers-voorspellingen voor de komende tijd heel redelijk dus houdt de goede moed er in. Ik wens jullie, mede namens Joke, een mooie spirituele tocht en een goede aankomst in SdC. Ultrea y Susea! Joop
  4. Fred van Gooswilligen:
    Mooi verhaal, ook wij hadden slecht weer tijdens de start, maakt de tocht nog extra bijzonder, was leuk het uitzwaaien, en de stempel van Lier staat ook in mijn Credencial, echt groot wat je zegt, goede reis verder jullie. Paula, hallo Paula, dat aanpassen staat bij iedereen, kan je zelf aanpassen bv je achternaam erbij, dus geen zorgen.
  5. Arnold en Thea van Dinther:
    8 juni 2017
    Nou, het verhaal komt prima door dankzij Elly's telefoon ? Slecht weer in deze eerste dagen maar na regen komt zonneschijn enne, jullie zijn wel bikkels hé! Zo leuk om jullie weer te volgen, succes maar weer en genieten hé.